Látványos kis autó
Villanyautó a Peugeot-tól
A Peugeot legújabb koncepcióautója egy látványos, kétüléses roadster, futurisztikus formával és sajátos felépítéssel. Feladata hogy intenzív vezetési élménnyel járuljon hozzá a márka 200. jubileumának megünnepléséhez.
2010.09.21 21:00MTIHatékony forma
A kétüléses roadster letisztult formája összhangban áll a műszaki szerkezettel, „külső csontvázként” irányítja rá a figyelmet a tervezés vezérelvét képező könnyűszerkezetes építési módra.
A karosszéria a Peugeot új design-stílusát mutatja, amelyet elsőként az SR1 koncepcióautó sima kontúrja mutatott fel az idei év korábbi szakaszában, az ajtók körül a polírozott alumíniumelemek pedig az RCZ és a BB1 modellre utalnak.
Felépítés, szerkezet, futómű a maximális hatékonyság szolgálatában
A klasszikus roadstertől messzire eltávolodó EX1 koncepcióautó alapja a vízcsepp-szerű felépítés, egymáshoz közel elhelyezett hátsó kerekekkel. Példaként az 1996-os Asphalte koncepcióautó és 2005-ből a két 20Cup modell szolgált.
Ezáltal sikerült optimálisra redukálni az utastér méreteit, és biztosítani, hogy egyáltalán semmi súly sem jusson a túlnyúlásokba. A futómű konstrukciója kiváló úttartást eredményez.
Elöl kettős keresztlengőkart alkalmaztak, hátul pedig szimpla lengőkart, amely változó beállítást megengedő himbán keresztül kapcsolódik az egyetlen lengéscsillapítóhoz. A héjszerkezetű váz szénszálas méhsejt-kompozitként épül fel, ami optimális súlyt és szilárdságot eredményez.
Ehhez szerelik a jármű valamennyi mechanikai alkatrészét.
Hozzájárulnak az általános hatékonysághoz az autó méretei (magassága 0.90, szélessége 1.77 m) is: nagyon alacsony a súlypont, és kiváló az aerodinamika.
Futurisztikus és kifinomult utastér
A vezető és utasa hátrafelé nyíló ajtón szállhat be a két kagylóülésbe.
Futurisztikus és kifinomult környezetben találják magukat, ahol kiváló minőségűek az anyagok (valódi fém és textúrázott bőr), illetve külön-külön képernyő tájékoztatja őket a jármű pillanatnyi teljesítményéről.