Kínában ismét közösködnek

Új közös vállalat a Peugeot-Citroentől

A francia PSA Peugeot-Citroen 50-50 százalékos közös vállalatot létesített a Changan Automotive Group kínai autógyártó vállalattal, helyi gyártókapacitásának növelése érdekében a világ legnagyobb nemzeti autópiacán.

2010.07.09 12:57MTI

A PSA Peugeot-Citroen már képviselteti magát Kínában a Dongfeng Motor Group autógyártó vállalattal folytatott együttműködés keretében. A szerződést a PSA Peugeot-Citroen vezérigazgatója Philippe Varin és a Changan Automotive Group legnagyobb részvényese, a China South Industries Group Corp elnöke Xu Bin pénteken látta el kézjegyével Párizsban. 

A közös vállalat 8,4 milliárd jüan (935 millió euró) kezdő befektetéssel indul - írja a PSA közleménye. Az együttműködés kezdetben a Citroen DS3 prémium kategóriás kompakt szériájának kínai bevezetésére, valamint a közös vállalat saját márkanevének bevezetésére összpontosít.
 
A szerződés lehetővé tesz egy későbbi időpontban további modellek bevezetését is a közös vállalati partnerek többi márkaneve, a Peugeot és a Changan alatt. Az első, közös vállalkozásban készülő autó 2012 első felében gördül majd le a szerelőszalagról a dél-kínai Sencsenben (Shenzhen). A két gyártósorral rendelkező üzem évi termelési kapacitása 200 ezer autó és motor lesz és egy kutatási-fejlesztési központ is tartozik majd hozzá. 

Az ügylethez közel álló források korábban a Reuters hírügynökséget úgy tájékoztatták, hogy a PSA Peugeot-Citroen a Changan leányvállalatával a Harbin Hafei Automobile Industry Group vállalattal lép együttműködésre kis-haszongépjárművek és személygépkocsik gyártására. 

"A Changan és a PSA a Hafei meglévő sencseni gyártási kapacitását használja majd egyebek között a DS modellek gyártására" - mondta a forrás a Reuters hírügynökségnek még a mostani bejelentést megelőzően. 

A PSA már gyártja a Peugeot 408 és Citoren C5 modelleket Kínában a Dongfeng Motor Group Co vállalattal folytatott együttműködés keretében, de eladási számaiban messze elmarad riválisai mögött, főként korlátozott modellkínálata miatt. A közös vállalat mindössze 175.190 autót adott el az idei első félévben, ami alig egyharmada a Hyundai Motor és a Kia Motors együttes eladásainak és csak 15 százaléka a General Motors eladásainak. 

Tavaly novemberben a PSA Peugeot-Citroen a telített európai piactól való függőség csökkenésére és fejlődő piacok növekvő igényeire támaszkodó fejlesztési stratégiája jegyében számos, kifejezetten a kínai piacra szánt modellt mutatott be. A Reuters hírügynökség májusban úgy értesült, hogy a PSA és a Dongfeng az idén egy harmadik üzemet is létesít Kínában. 

A 150-200 ezres évi termelési kapacitásra becsült üzem várhatóan 2012-ben készül el. a PSA-Dongfeng meglévő két üzemének termelési kapacitása évi 450 ezer autó. Kína tavaly hódította el az Egyesült Államoktól a világ legnagyobb autópiacának kijáró rangot és rohamosan növekvő keresletével nagy szolgálatot tett a nemzetközi autóiparnak a világgazdasági válság idején.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.