Európába tart a Tata Nano
A Fiattal törne be Európába a Tata
Az indiai autógyár nem csak a hazai piacon akar érvényesülni, hanem Európában is. Azt is tudják már a cégnél, hogyan: az üzleti partner Fiat segítségét akarják igénybe venni. Nano 500 a láthatáron?
2008.01.21 10:00ma.huA legolcsóbb autóval szélsebesen világhírűvé váló indiai autógyár, a Tata nem csak Indiában akar tarolni, de az európai kontinensen is nagy népszerűségre vágyik. Sőt, már azt is tudja, hogyan. A céget irányító Ratan N. Tata legalábbis azt nyilatkozta az olasz Automobilismo című lapnak, hogy partnercégük, a Fiat segítségével erősítenék a márkát Európában. Hogy miként, pontosan még nem tudni.
Technikai támogatás formájában már korábban is kapott segítséget a torinóiaktól az indiai cég, így is tudta megszerezni a Jaguart és a Rovert. Más kérdés, hogy a Fiat nemrégen dobott piacra egy szépen teljesítő kisautót, az új 500-ast, aminek értelemszerűen jelenthetne konkurenciát a Nano. Hacsak a Fiat a segítségért cserébe nem pakolna tekintélyes haszonkulcsot a Nanora, ami valamelyest valószínűleg gyengíthetné a nem különösebben komfortos, viszont pimaszul olcsó autó esélyeit. Ami viszont valahol a Fiatnak sem válna előnyére.
Majd kiderül, hogy is lesz.