A bőség luxusa
A Mercedes R-osztály lehetőségek tárházát nyújtja
13 alapváltozatával az R-osztály a kialakítási lehetőségek rendkívül széles palettáját kínálja. Emellett számos műszaki finomságot tartogat, és olyan dinamizmus jellemzi, amely minden utazást valódi élménnyé változtat.
2008.11.20 08:59ma.huVálaszthatunk a hátsókerékhajtás és az összkerékhajtás között: a V6-os benzines R 280 modell hátsókerékhajtással, míg a V6-os dízel R 280 CDI és a V6-os benzines R 350 választhatóan, hátsó- vagy összkerékhajtással érhető el, a V6-os dízel R 320 CDI, valamint csúcsmodell, a V8-as benzines motorral szerelt R 500 pedig 4MATIC állandó összkerékhajtással rendelkezik.
Ez a hajtásrendszer több vonóerőt biztosít, és magabiztosabb haladást tesz lehetővé. Gyenge tapadási viszonyok esetén a kerekek célzott fékezésével egyidejűleg fokozza a jobban tapadó kerekekre jutó hajtóerőt.
Mindegy, hogy melyik motorváltozat mellett döntünk, mindegyikhez olyan futómű jár, amely éppúgy otthon érzi magát a kanyargós útszakaszokon, mint autópályán. Ezt az élményt tovább fokozhatjuk a kívánságra elérhető AIRMATIC csomaggal – a teljes körű, ADS adaptív lengéscsillapító rendszerrel felszerelt légrugózással. Ezek a tulajdonságok egytől egyig a nyugodt, magabiztos autózást szolgálják.

Az R 280 és az R 350[1] kiváló példája annak, hogyan kelthet feltűnést a szerénységgel. Ezek a V6-os motorok hengerenként négy szeleppel és folyamatosan változó vezérműtengely-állítással rendelkeznek, ami spontán teljesítményleadásról gondoskodik.
Az R 280 170 kW-os (231 LE-s) és az R 350[1] 200 kW-os (272 LE-s) teljesítménye bőséges erőtartalékokat jelent a hirtelen gyorsításokhoz. A benzines motor lehetővé teszi a nyugodt sétakocsikázást a legfelső fokozatokban, ráadásul kedvező fogyasztás mellett.
Minden menethelyzetben fölényes magabiztosság – ez a legjellemzőbb tulajdonsága az R 500 4MATIC új, nyolchengeres motorjának. Ez számokra lefordítva 285 kW-ot (388 LE-t) és 530 Nm-es csúcsnyomatékot jelent. Az R 500 4MATIC 6,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre. Az állítható szívó és kipufogó vezérműtengelyek, valamint a könnyűfémből, például magnéziumból készülő alkatrészek pedig ebben a teljesítménykategóriában kedvezőnek számító üzemanyag-fogyasztást tesznek lehetővé. A kapcsolások terhét az alapfelszereltség részeként átveszi a vezetőtől a 7G-TRONIC automata sebességváltó. Az R 280 CDI[1] és az R 320 CDI 4MATIC modellekben dolgozó V6-os CDI dízelmotorok kivételesen nyugodt járásukkal és óriási nyomatékukkal jeleskednek: a 440, illetve 510 newtonméter már alacsony fordulatszámon is bőséges erőtartalékokról gondoskodik.
Az R 280 CDI[1] 140 kW-ot (190 LE-t), az R 320 CDI 4MATIC pedig 165 kW-ot (224 LE-t) teljesít. A nagy teljesítmény mellé mindkét motor esetében alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás társul. Az alapfelszereltség részeként rendelkeznek dízel részecskeszűrővel, amely üzemanyag-adalékok nélkül működik. A végeredmény magas teljesítmény és alacsony CO2-kibocsátás. A berendezés akár a szilárd részecskék 95%-át is képes kiszűrni a kipufogógázból.

A 7G-TRONIC automata váltója a legmodernebb sebességváltó-technológiáját testesíti meg. A hét előremeneti fokozat szélesebb tartományt fed le, mégis kisebb mértékben változik a fordulatszám a kapcsolások során, így alig lehet érezni a sebességváltásokat. Visszaváltáskor a 7G-TRONIC többszörös visszakapcsolási funkciója képes egyszerre több fokozatot átugrani, ami gyorsabb váltást tesz lehetővé.
Az összkerékmeghajtás a 4MATIC extra felszerelés segítségével bármilyen útfelületen könnyen boldogul. Ez az állandó összkerékhajtási rendszer 50:50 százalékos arányban osztja el a motor hajtóerejét az első és a hátsó kerekek között. A 4MATIC a 4ETS elektronikus kipörgésgátlóval és az ESP elektronikus menetstabilizálóval együttműködve javítja a vonóerőt, könnyebb haladást tesz lehetővé – különösen laza talajon, illetve nedves, jeges vagy havas útviszonyok esetén.