Baross Gábor óta nem fejlődött ilyen ütemben
Átadták az M0 körgyűrű keleti szektorának újabb szakaszát
A kormány egyik prioritása a gyorsforgalmi utak fejlesztése, Baross Gábor óta nem fejlődött ilyen ütemben a közlekedés Magyarországon - mondta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az M0 körgyűrű 26,5 kilométeres újabb szakaszának átadásakor kedden az M0-M3 csomópontjában tartott ünnepségen.
2008.09.16 12:23MTIA teljes M0 keleti szakasz előkészítése és kivitelezése 350 millió euróba kerül, ebből 285 millió az EU kohéziós alapjából származik. A most átadott szakasz kivitelezési költsége nettó 49 milliárd forintot tett ki, a még fel nem használt támogatásból épül meg az M0-Gödöllő közti M31 számú, 12,4 kilométeres átkötés, amely várhatóan két év múlva készül el.
Az átadott autópálya szakaszt legkésőbb kedden délután 5 órától vehetik használatba a közlekedők. A miniszterelnök avató beszédében kiemelte, hogy az elmúlt hat évben Magyarországon megduplázódott a gyorsforgalmi utak hossza. Ez hozzájárult ahhoz, hogy Észak- és Kelet-Magyarország is bekapcsolódjon a gazdaság vérkeringésébe, "így ma Borsodból akár Portugáliáig lehet haladni autópályán" - mondta Gyurcsány Ferenc. Hozzátette: így valósul meg az, hogy az ország különböző területein élők egyenlően részesedjenek a javakból.
Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere a központi régió gazdasági fontosságát hangoztatta beszédében, kiemelve, hogy a nemzeti termék egyharmada itt termelődik, az adóbefizetéseknek pedig közel fele származik innen. Úgy vélte, hogy az M0 most átadott szakasza annyi beruházót vonz, hogy a többlet adóból gyorsan megtérül a beruházás. Elmondta még, hogy az új körgyűrű szakasz 20 százalékkal csökkenti a városba tartó utak - főleg a Szentendrei és a Váci út - forgalmát, és a jövő év első napjától kitiltják a 12 tonnánál nehezebb járműveket a Hungária körgyűrűről. A most átadott autópálya a 4. számú főutat köti össze az M3 autópályával.
Végig kétszer két sávos, de a 4. számú főút és az M31 elválási pontja között olyan széles az elválasztó sáv, hogy ott még egy-egy haladó sáv alakítható ki. A most átadott szakasz beton burkolatot kapott, amelynek a teherbírása legalább duplája, mint az aszfalt úté. A 26,5 kilométer hosszú szakaszon 40 műtárgy - híd, aluljáró - és 9 csomópont létesült. A zajvédő falak hossza 8 kilométer. Az építők 6,4 millió köbméter földet mozgattak meg, és 800 ezer négyzetméter burkolatot terítettek le. A fővárosi körgyűrű hossza az új szakasszal együtt már megközelíti a 80 kilométert.