A leggyorsabb kört futotta a négyajtós modellek kö
Az új Cadillac CTS-V rekordja a Nürburgringen
A németországi Nürburgringi tesztelések során a Cadillac új 2009-es CTS-V modellje 7:59.32 alatt teljesítette a legendás Nordschleife kört! Az elképesztő eredmény, úgy tűnik, a valaha mért leggyorsabb idő a sorozatgyártású négyajtósok között.
2008.05.14 11:57gmpress
A Cadillac várva várt CTS-V modelljének tesztelési sorozata a végéhez közeledik. A limitált darabszámú, nagyteljesítményű típus a díjnyertes CTS sport szedán alapjaira épül. John Heinricy járműintegrációs igazgató és egyben elismert versenyző vezette az autót a 8 perc alatti körben. A járművön csak olyan teljesítménynövelő módosításokat végeztek, melyeket a sorozatgyártásban is terveznek.
Az 550 lóerősre becsült CTS-V pillanatnyilag az intenzív tesztelés és fejlesztés utolsó fázisában van. A Cadillac csapat realisztikus célja, hogy övék legyen a leggyorsabb sorozatgyártású lépcsőshátú autó a világon - ezzel is példázva a Cadillac V modellek abszolút teljesítményét és csúcstechnikáját. További részletek, mint például a SAE szerinti teljesítményadatok, a hivatalos gyorsulási adatok és a várható észak-amerikai eladási ár, a következő hetek során várhatóak, amikor a tesztelés véget ér.
Rövidesen videó felvételeket is felkerülnek a Cadillac CTS V elképesztő Nordschleife-i teljesítményéről, a http://cadillac.gmblogs.com oldalon. A Nürburgringen régóta fontos vízválasztónak tartják nyolcperces határt, amelyet - legalábbis eddig úgy tartották - csak versenyautók és egzotikus sportkocsik érhetnek el. Noha nincs hivatalos adattára a pályának az egyéni tesztekre vonatkozóan, sok megbízható weboldal, független hírforrás és írás számol be a versenyistállók és autógyárak eredményeiről és ezek között soha nem volt még olyan, amikor egy sorozatgyártású sport szedán 8 percen belül tudta volna teljesíteni a pályát.
Az új CTS-V 2009 a fejlett technikai megoldások tárháza: a híres Cadillac Magnetic Ride Control felfüggesztés és az LSA 6.2 literes kompresszoros motor is beépítésre került. Ezen kívül először választhatunk hatsebességes manuális- és automatikus váltó között, mely utóbbihoz váltóbillentyűkkel felszerelt sportkormány is tartozik.