
Volkswagen Phaeton - Több mint autó
A Volkswagen a 2002-es Genfi Autószalonon mutatta be először a világnak új luxus-limuzinját, a Phaetont, amely az autópiacot élenjáró műszaki megoldásaival és külső megjelenésével egyaránt gazdagítja.
2002.11.12 12:10

Új luxus-limuzinnal bővül a felső szegmens szegmens kínálata. A Phaeton dinamikus formáról és csúcstechnológiáról árulkodik. Az új légrugózás és az új négyzónás Climatronic az alapfelszereltség részét képezi.
A formatervezés egy új, öntudatos generáció képét tükrözi
A Volkswagen a 2002-es Genfi Autószalonon mutatta be először a világnak új luxus-limuzinját, a Phaetont, amely az autópiacot élenjáró műszaki megoldásaival és külső megjelenésével egyaránt gazdagítja.
Az új limuzin formatervezése teljesen sajátos; minden forma más és más vonalat követ. A karosszéria harmonikus, erőteljes vonalvezetése a Phaeton dinamikusságát hangsúlyozza. Az utastérben a kivételes letisztultság és modern elegancia dominál, amely ugyancsak a Phaeton élenjáró jellegét támasztja alá. A pregnáns technológiai és tervezési koncepció gyorsan elénk tárul. Aki először látja a Phaeton utasterét, nem talál itt - kivéve a négyküllős kormányon lévő Volkswagen márkajelzést - egyetlen más Volkswagen modellből ismert részletet sem. A Phaeton azonban mégis ismerősnek tűnik, mivel a Volkswagenek tervezése mindig áttekinthető modelleket szül.
Az 5,06 méter hosszú, 1,90 méter széles és 1,45 méter magas Phaetont két nagy teljesítményű benzinmotorral vezetik be. A csúcstechnológiával készült rendkívül dinamikus új, W12-es, 6.0 literes, tizenkét hengeres, 420 LE (309 kW) teljesítményű motor maximális forgatónyomatéka 550 Nm (3.000 1/perc-nél). A Phaeton W12-vel egyidejűleg debütál a V6-os, 3.2 literes, hathengeres 241 LE (177 kW) teljesítményű motor is, amelynek maximális, 315 Newtonméter forgatónyomatéka már a nagyon alacsony, 2.400 1/perc fordulatszámnál is rendelkezésre áll. Az előző kettőt 2003 első félévében követi az új V10 TDI aggregát, amely 313 LE (230 kW) teljesítményével a világ legerősebb személygépkocsi-dízelmotorja.
A közvetlen befecskendezéses biturbo-dízel már 2.000 1/perc fordulatszámon 750 Nm forgatónyomatékot fejt ki. A Phaeton W12-nél és V10 TDI-nél az erőátvitel 4MOTION összkerék-meghajtással történik.

Egyetlen limuzinnak sincs annyira jó csavarodási szilárdsága, mint az új Phaeton-nak
A Phaeton egyedülálló hajtómű-koncepcióján kívül az alapfelszereltség részét képezi még az új légrugózás, amelyet újonnan tervezett négylengőkaros első- és trapézlengőkaros hátsó futóműbe építettek be. Az ESP, a fékasszisztensek, a kategóriájában legjobb fékberendezés, a nyolc légzsák és az aktív első fejtámlák (AKS) általános alkalmazása a rendkívül szilárd - kategóriájában a legjobb - karosszériával együtt optimális biztonságot garantál. A karosszéria acélelemei teljesen horganyzottak; az ajtók és fedélrészek alumíniumból készültek. Az összes futómű- és erőátviteli elemet és az összes karosszériaelemet 300 km/óra sebességre tervezték. Ezek a konstrukciós előnyök a Phaeton rendkívüli megbízhatóságát támasztják alá.
A világ egyik legjobb, könnyedén kezelhető légkondicionáló berendezése
A világ egyik legjobb légkondicionáló berendezése a négyzónás Climatronic. Ennek kezelőgombjai a középkonzol felső részén, egy elkülönített nyomógombos kezelőpanelen találhatók. A négyzónás Climatronic-nak köszönhetően nemcsak a vezető és a jobb első ülésen utazó, hanem a hátul utazók számára is egyénileg lehet beállítani a bal ill. a jobb oldali ülésen a hőmérsékletet. Az új Climatronic másik jelentős, a nemzetközi versenyben eddig egyedülálló előnye, hogy a hideg vagy meleg levegő az automatikusan nyíló és záródó levegőbelépő nyílásokon keresztül (közvetett levegő-beáramlás esetén a levegőbelépő nyílásokat nemes faborítás fedi le) teljesen huzatmentesen kerül az utastérbe. Ezenkívül a berendezést ellátták egy olyan hasznos funkcióval, amely a levegő páratartalmának ellenőrzésére szolgál és automatikusan megakadályozza a szélvédő és az ablakok bepárásodását.

Az Infotainment-Center - információ és szórakoztatás luxuskörnyezetben
A műszerfal egyik legfontosabb elemét a nagy, függőleges középkonzol képezi. Ennek középen helyezték el a 16:9 formátumú, hét colos, színes kijelzővel ellátott Infotaiment-Centert. E többfunkciós monitorral és a nyolc nagy alapgombbal - amely a kijelzővel együtt egyéb funkciók beállítására is szolgál - valamint a további hat alapfunkciót ellátó gomb és egy központi menürendszer segítségével szinte minden, az audioberendezés, a TV, a navigációs rendszer, a fedélzeti számítógép és a telefon működését ill. a kényelmi szempontokat szolgáló funkciót is be lehet állítani.
A menürendszer kímélése érdekében az Infotaiment-Center alatt, az audioberendezés külön kezelésére elhelyeztek egy másik nyomógombos kezelőpanelt. A Phaeton összes alapfunkcióját ellátó berendezés - mint például a szériatartozékként kínált sebességszabályozó rendszer (GRA) - egyetlen gombnyomásra működésbe lép.
A Phaetonnál széria tartozék az új, 12-féle irányú mozgásra képes elektromos ülésállítási lehetőség
A Phaeton ülésrendszerét, akárcsak minden egyes részletét, teljesen az alapokról elindulva tervezték. A szériatartozék elektromos ülésállító segítségével az első üléseket 12 irányba lehet állítani. Felár ellenében kapható egy 18 irányban állítható rendszer plusz memória-funkcióval valamint légkondícionáló-, és masszírozó-funkcióval. A Volkswagen a Phaetont - szintén felár ellenében - két külön hátsó üléssel kínálja a luxusosztályban, amely 10 irányban állítható (beleértve a memória, -és az Easy-Entry-funkciót is).
Ezen kívül a luxusautó értékét növelő extrák sora navigációs rendszerrel, fixen beépített telefonnal, TV-vel, automatikus távolság-szabályozóval (ADR), különböző bőrülés-huzat-konfigurációval, kormányfűtéssel és "Keyless-Access" - azaz kulcs nélküli záró- és indítórendszerrel bővíthető.

Több mint egy gyár, több mint egy szolgáltatás
A Volkswagen azonban nemcsak egy figyelemreméltó járművet fejlesztett ki, hanem ezzel egyidejűleg létrehozott egy sajátos gyártási- és vevőszolgálati koncepciót is. A gyártást illetően egyedinek számít, mert a Phaeton abban a drezdai üvegfalú gyárban készül, ahol a minőségbiztosítási rendszer megkülönböztetett figyelmet kap. Az Exkluzív Mobilitásgarancia rendszer a forgalmi engedély érvényességének teljes időtartamára vonatkozik.
Alapfelszereltség
Volkswagen PHAETON - négyzónás Climatronic és légrugós futómű felár nélkül
- Aero ablaktörlő fűthető ablakmosó fúvókákkal és elektronikusan szabályozott törlési mezővel
- Vezető- és utasoldali légzsák elöl, az elülső utasoldali légzsák kikapcsolható
- Elülső és hátsó oldallégzsák az üléstámlákban
- Elülső és hátsó függönylégzsák
- Analóg óra a szerelvényfalban
- 8 csatornás audiorendszer, 10 hangszóró, 190 Watt, 6-lemezes CD-váltó
- Aszférikus, beállítható és fűthető, behajtható, automatikusan elsötétedő külső tükör, a Phaeton V6-ban beépített irányjelzővel
- Aszférikus, beállítható, fűthető, visszahajtható külső tükör, automatikus elsötétedéssel, memóriafunkcióval a belső és külső tükörhöz, valamint beépített irányjelzővel a Phaeton V10 TDI-nél és a Phaeton W12-nél
- Kilépő világítás, és aktív fényvisszaverő minden ajtóban
- Fékasszisztens
- Szemüvegtartó a tetőben
- Négyzónás Climatronic közvetett szellőzéssel, levegőminőség- és páramentesítés-érzékelő
- Sötétített üveg a Phaeton V6-ban
- Sötétített üveg, elöl infravörös fényvisszaveréssel, a Phaeton V10 TDI-nél / Phaeton W12-nél
- Lopás elleni riasztóberendezés belsőtér-védelemmel, vontatás érzékelővel
- Krómozott dupla kipufogó-végcső a Phaeton W12-höz
- Elektronikusan 12-féleképpen állítható első ülések a Phaeton V6-ban
- Elektronikusan 12-féleképpen állítható első ülések, memóriafunkcióval együtt a Phaeton V10 TDI-ben
- Elektronikusan 18-féleképpen állítható első ülések, klíma-, masszázs- és memóriafunkcióval a Phaeton W12-ben
- ESP (elektronikus stabilitásmegőrző program), ABS (blokkolásgátló fékrendszer), EDS (elektronikus differenciálzár-funkció), ASR (kipörgésgátló) és MSR (motor-fékezőnyomaték-szabályozás)
- Ötfokozatú automata Tiptronic a Phaeton W12-ben
- Lábtér-megvilágítás elöl és hátul
- Sebességszabályozó berendezés
- Pohártartó (elöl és hátul 2-2 darab)
- Fadíszítés (műszerfal, felső ajtószegély, a középkonzol)
- Infotainmentcenter a középkonzolban 7 colos színes kijelzővel (16:9)
- Szövetből készült belső huzat a Phaeton V6-ban
- "Vienna" bőrből készült belső huzat, fűthető első és hátsó üléssel együtt a Phaeton V10 TDI-ben és a Phaeton W12-ben
- Közvetett műszerfal-megvilágítás (váltókulissza-megvilágítás)
- Automatikusan elsötétedő belső tükör ("vakítás" esetén)
- Fejtámlák (5 db), aktív fejtámlák elöl
- Könnyűfém keréktárcsa a Phaeton V6-nál (7,5 J x 16 col méretű, gumiabroncsok mérete: 235/55 16)
- Könnyűfém keréktárcsa a Phaeton W12-nél / V10 TDI-nél (7,5 J x 18 col méretű, gumiabroncsok mérete: 235/50 18)
- Manuálisan állítható kormányoszlop a Phaeton V6-nál
- Elektromosan állítható kormányoszlop Easy-Entry- és memóriafunkcióval a Phaeton V10 TDI-nál / a Phaeton W12-nél
[1/2] | ![]() |
|
|
![]() | ![]() |