Bírság a Nutella gyártójának
"Egészséges és tápláló" - pedig nem jobb, mint a sima csoki
Hárommillió dollár bírságot vetettek ki az Egyesült Államokban a Nutella gyártójára félrevezető reklám miatt.
2012.04.30 08:41MTIA terméket előállító olasz édesipari csoport, a Ferrero vasárnap arról adott tájékoztatást, hogy több hónapja tartó bírósági tárgyalás után sikerült egyezségre jutnia azokkal, akik ellene gyűjtőkeresetet nyújtottak be.
A bírálók szerint a Nutellát egészségesebbnek állították be, mint amilyen valójában: "egészséges és tápláló" ételként reklámozták, holott az éppen annyi zsiradékot és cukrot tartalmaz, mint egy csokoládészelet.
A megegyezés értelmében azok, akik az elmúlt három-négy évben Nutellát vettek az Egyesült Államokban, húsz dollárig terjedő mértékben kaphatnak kártérítést. Ez tipikusan öt üveg Nutella árának felel meg.
A Ferrero - bár nem tartja magát hibásnak - vállalta, hogy bizonyos módosításokat hajt végre a Nutellára vonatkozó megállapításokat illetően.
A Ferrero a világ egyik vezető édességgyártója, éves árbevétele meghaladja a hétmilliárd eurót. A Nutellán kívül többek között a Duplo, a Hanuta, a Mon Cheri és a Kinderschokolade tartozik termékei közé.