Már régóta feltételezték

Tetten érték a madárevő dinoszauruszt

Korábbi őslénytani leletek alapján a paleontológusok már régóta feltételezték, hogy a dinoszauruszok alkalomadtán madarakkal is táplálkoztak, az első közvetlen bizonyítékotkínai kutatóknak sikerült meglelniük, akik egy mikroraptor "bendőjében" madár csontvázát fedezték fel.

2011.11.22 19:35MTI

A Kína észak-keleti részén előkerült fosszíliáról az amerikai Nemzeti Tudományos Akadémia folyóiratában, a PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences) legújabb számában jelent meg tanulmány. A Microraptor qui, amely a kora kréta időszakban élt érdekes teremtmény volt: a parányi, a galambnál alig valamivel nagyobb ragadozó két pár szárnnyal rendelkezett, amelyeket hosszú tollak borítottak.

A kis dinoszaurusz inkább a siklórepülésben, mint "valódi szárnyalásban" jeleskedett, zsákmányát valószínűleg egészben nyelhette le, szája ugyanis kevéssé volt alkalmas a rágásra - olvasható a PhysOrg (http://www.physorg.com) tudományos hírportálon.

A lenyelt madárból mindössze bal szárnya és a két lába maradt fenn, ez kevés, hogy "személyazonosságát" megállapítsák. A Kínai Tudományos Akadémia paleontológusai szerint a madarak egy ősi, a kréta végén kihalt alosztályához, az Enantiornithesek közé tartozhatott.

A madár nem temetödhetett be a Microraptorral együtt, mivel csontjait körülölelik a dinoszaurusz bordái.

A kínai paleontológusok szerint a ragadozó megölhette a madarat, mintsem dögevésre "fanyalodott" volna. "Röptében kaphatta el, és egészben lenyelte, mint teszik ezt a modernkori raptorok" - hangsúlyozták a szerzők.