Másként esznek csokit a férfiak és a nők

Igaz magyar-e? Szaloncukorteszt

Jellemző szaloncukor-preferenciánk, mondhatni, a magyarság "foka" megállapítható pusztán a karácsonyi édesség kedveltségéből. Zselés, marcipán vagy csokis? Cikkünkben a válasz!

2014.12.10 21:00Szilágyi Szabolcs - ma.hu
Forrás: NRC

Tudta, hogy a 18‒59 évesek csaknem háromnegyede legalább hetente egyszer fogyaszt csokoládét, sőt 13%-uk mindennap hódol az édes élvezetnek. Hazánk fiainak és lányainak közel fele el sem tudja képzelni az életét csokoládé nélkül, míg csupán 1 százalékuk vallotta azt, hogy egyáltalán nem kér az édességből.

Rosszkedv esetén a nők fele csokoládéval próbálja magát felvidítani, de minden ötödik férfi is a csokipapír aljára néz ilyenkor. A hölgyek legnagyobb része főétkezések után szeret leginkább nassolni, a férfiak egyharmada viszont a leginkább akkor eszik csokoládét, amikor éppen talál otthon valamelyik fajtából. A magyarok kétharmada emellett azt gondolja, hogy a mérsékelt csokoládéfogyasztás pozitív hatással van az egészségre, és az étkezéseknek része lehet ennek fogyasztása.

A karácsonyi ünnepek előtt a szaloncukrok sem maradhattak ki az NRC piackutató felméréséből. A válaszokból az derült ki, hogy a legtöbben (32%) a zseléset szeretjük a legjobban, de népszerű még a marcipános (16%), a kókuszos (12%) és a karamellás (11%) is. Az elmúlt karácsonykor a magyarok egyhatoda fejenként több mint 50 darab szaloncukrot falt be. Mindössze 3 százalék vallja magáról azt, hogy egyáltalán nem szereti, így nem is eszik a fára lógatható édességből.

A márkák tekintetében - a felmérése alapjá - a táblás csokoládék közül az abszolút kedvenc a lila márka, második pedig a tehenes édesség.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.