Kult-túra
Rétvári: a nyári fesztiválok reklámja Magyarországot is népszerűsíti
Az, hogy minél több külföldi hirdetési felületen jelennek meg a nagy nyári fesztiválok, nem csupán a rendezvényeket, hanem Magyarországot, illetve a Balatont is népszerűsítik.
2015.07.05 11:02MTIAz Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkára az M' aktuális csatorna műsorában emlékeztetett, hogy a kormányzat közel félmilliárd forinttal támogatja a nagy nyári fesztiválok - a VOLT, a Balaton Sound, a Sziget, illetve a Nagyon Balaton - megrendezését. Az első három 150-150 millió forintos, a Nagyon Balaton 337 millió forintos támogatáshoz jut, a forrást a fesztiválok külföldi népszerűsítésére használhatják fel a szervezők.
Rétvári Bence felhívta a figyelmet arra, hogy a Magyarországra érkezők 10-12 százaléka éppen a fesztiválok miatt keresi fel hazánkat és Magyarországgal kapcsolatban a Rubik kocka és Puskás Ferenc mellett leginkább a Sziget fesztivál jut a külföldiek eszébe.
Vagyis védjegyünkké váltak a fesztiválok; a VOLT-ra, a Balaton Soundra és a Szigetre látogatók 300 ezer vendégéjszakát töltenek el a kereskedelmi szálláshelyeken, a Nagy Balaton pedig tavaly 450 ezer látogatót vonzott, az idén pedig várhatóan 600 ezren lesznek kíváncsiak a rendezvényekre - sorolta a politikus.
Ugyanakkor a támogatás hozzájárul ahhoz is - tette hozzá -, hogy nagy nemzetközi sztárok felléptetésével tudják emelni a fesztiválok rangját a szervezők.