Népszerűsítő reklámok
EU-pályázatok több száz millióért
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség még az év elején elindított kommunikációs kampánya ugyan több száz millió forintért hirdette a Kiskegyedtől az Új Emberig az uniós programokat, az idei gazdaságfejlesztési pályázatok lehívott összege mindössze 140 millió forintot tesz ki.
2007.12.20 09:13Magyar NemzetHozzávetőlegesen 140 millió forintnyi uniós támogatást tudott csak ténylegesen lehívni az idén a néhány száz nyertes vállalkozó a 2007-ben kiírt gazdaságfejlesztési pályázatokból – derül ki a területet kezelő Magyar Gazdaságfejlesztési Zrt. (Mag Zrt.) adataiból. A Mag Zrt. által kezelt pályázatokra beadott elszámolások igénye is csak 690 millió forint, a nyertes vállalkozásokkal megkötött szerződések száma pedig kevesebb mint ezer darab.
A kifizetések összegének nagyságrendje köszönő viszonyban sincs a Bajnai Gordon felügyelte Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kommunikációs kampányaiban folyamatosan emlegetett uniós milliárdokkal, bár az NFÜ idei legelső reklámkampánya is több száz millió forintot emésztett fel.
A Magyarország célba ér, minden sikertörténethez kell egy főszereplő című propaganda költsége meghaladta a 350 millió forintot, ami a 2007-es gazdaságfejlesztési programokra (gop) eddig kifizetett összeg mintegy duplája.