Fogyasztóvédelem
Fogfehérítő-hirdetés miatt vizsgálódik a GVH
A hirdetés megtévesztheti a fogyasztókat.
2021.01.12 16:17MTIA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást kezdett a BrightWhite fogfehérítő forgalmazói ellen, mert a hirdetésük megtévesztheti a fogyasztókat - közölte a GVH az MTI-vel kedden.
A versenyhatóság kifogásolja egyebek között, hogy nem minden esetben jelölték a termék ajánlói és a vállalkozások közötti gazdasági érdekeltséget.
A terméket ráadásul a Nemzeti Népegészségügyi Központ forgalomból kitiltottként tartja nyilván, tehát a gyanú szerint a hirdetések hamisan keltik a jogszerű forgalmazhatóság látszatát - írták.
A GVH rámutat: vélhetően a termék összetételéről szóló állítások sem megalapozottak, miképp a használatától várható eredmény, az egészségre gyakorolt hatás, illetve a piacelsőség sem. Valószínűsítik azt is, hogy a termék honlapján kizárólag a pozitív visszajelzéseket jelenítik meg. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható - jelezte közleményében a hivatal.