Autóipar
Jobban viszik a Volkswageneket a botrány óta
A legtöbben arra számítottak, hogy a fogyasztók keményen megbüntetik az autógyárat az illegális szoftverek miatt, azonban az amerikai szalonokban a tavalyihoz képest 0,24 százalékkal több a Volkswagent adtak el az év tizedik hónapjában.
2015.11.09 15:37ma.huEz persze nem is véletlen, a kereskedések óriási kedvezményekkel tudták csak hozni ezeket a számokat - írja a profit7.hu.
Komoly pénzbe kerülhetett a Volkswagennek és amerikai kereskedőinek, hogy megakadályozzák az eladások drasztikus visszaesését a botrány nyomán, de úgy tűnik, sikerrel jártak. Tovább emeli a teljesítmény értékét, hogy korábban a VW felfüggesztette a 2016-os modellek dízelmotoros változatainak eladását, így a növekményt csak a benzines és hibrid kocsik értékesítéséből hozták össze.
Bár nyilván sokan eltökélték, hogy nem kérnek a gyártó termékeiből, de elég nehéz nemet mondani, amikor a kereskedők hirtelen 5 600 és 11 000 dollár (1,64 millió forint és 3,2 millió forint) közötti akciókat hirdetnek meg a 2015-ös és 2016-os autókra. Egy október végi felmérés szerint egy új Passat átlagosan 7 850 dollárral lett olcsóbb, egy 2016-os Jettáért 5 625 dollárral kell kevesebbet fizetni, míg egy elektromos e-Golfot 11 000 dollárral kedvezőbb áron is meg lehet kapni.
A autós cég egyébként még koránt sincs túl a vesszőfutáson, továbbra sincs megállapodás arról, pontosan hogyan kell végrehajtaniuk az autók százezreit érintő módosításokat, miközben bírságok sora és a tulajdonosok kompenzációja is várat magára.
Magyarországnak is járhat kártérítés?
Pénteken Matthias Müller, a Volkswagen konszern elnöke bejelentette: magukra vállalják a ténylegesnél alacsonyabbnak feltüntetett szén-dioxid-kibocsátási értékek miatt a járművek tulajdonosaira esetleg utólagosan háruló adófizetési kötelezettségeket.
Ezzel kapcsolatban a Párbeszéd Magyarország azt kérte a nemzetgazdasági minisztertők, számolja ki, hogy mekkora adótól esett el az ország amiatt, hogy nem a valós károsanyag-kibocsátás után fizették meg a közterheket. Számításaik szerint ugyanis a cégautók után éves szinten és járművenként 132 ezer forint lehet a bevételkiesés, a be nem fizetett regisztrációs adó pedig egy importautó esetében elérheti az egymillió forintot is.
A PM a kiesés pontos összege mellett azt is tudni akarja, hogy Magyarország kér-e kártérítést a Volkswagen konszerntől - közölte Tordai Bence, a párt politikusa.