Hőség
Megugrik a nyári szezonális termékek forgalma a kánikula miatt
A következő hőségnapokon többszörösére is ugorhat a hűsítő termékek, az ásványvizek, sörök, jégkrémek forgalma a kiskereskedelemben.
2015.07.03 14:52MTIFodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére pénteken elmondta: még nem érzékelhető az értékesítés bővülése, azonban a következő napok kánikulája miatt várhatóan jelentősen emelkedik majd a nyári szezonális termékek forgalma. Becsléseik szerint ezen termékekből a szokásos nyári, átlagos hőmérsékleti napok forgalmának többszörösét fogják értékesíteni.
Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnökének várakozásai szerint a forrónak ígérkező július és augusztus az év végére azt eredményezi majd, hogy az idei sörfogyasztás meghaladja a 2014-ben mért, mintegy 6 millió hektolitert. Tavaly 2 százalékkal növekedett a fogyasztás a hűvös nyár ellenére - írta az MTI megkeresésére.
Kifejtette, hogy a kánikulában az emberek főképp a könnyebb, láger típusú és búzasöröket keresik, a hazai sörök kiváló minőségűek, amit nemrégiben a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal vizsgálata is igazolt - hangsúlyozta.
A Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács az MTI-nek úgy nyilatkozott, hogy a második negyedévi forgalom becsléseik szerint 4-5 százalékkal lehet magasabb az egy évvel korábbinál. Az első negyedévben 249 millió liter ásványvíz fogyott, 2-3 százalékkal több, mint a megelőző évben. Megjegyezték, hogy míg az 1990-es években szezonális volt az ásványvíz-fogyasztás, csupán 3-4 liter vol fejenként, tavaly az érték már 117 literre emelkedett.