Konfliktus
Jobb, ha senki sem repked Iránnak még csak a közelében sem
Bár már keresik a felelősöket az ukrán gép tragédiája kapcsán, nagy ívben érdemes elkerülni az iráni légteret.
2020.01.12 08:36ma.huTovábbra is az iraki légtér elkerülését javasolja az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a tagországokban bejegyzett légitársaságoknak.
Az EASA nem tiltotta meg kategorikusan a légtér használatát - szemben az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatallal (FAA) -, de arra kérte a tagállamok hatóságait, hogy adjanak ki az iraki légtér elkerülésére vonatkozó határozatokat.
A szervezet folyamatosan kapcsolatban áll az Európai Bizottsággal és a tagállamok hatóságaival, a helyzetet figyelemmel kísérik, és szükség esetén beavatkoznak.
Az ügynökség kérése előtt több európai ország már megtiltotta az ott bejegyzett légitársaságoknak, hogy Irak, vagy Irán légterén átrepüljenek, az Air France, a Lufthansa, illetve az International Airlines Group légitársaságai (British Airways, Iberi, Aer Lingus, Vueling, Level) pedig felfüggesztette iráni, iraki járatait.
A magyar hátterű Wizz Air diszkont légitársaság szerdán közölte, hogy dubaji járatuk elkerüli az érintett országok légterét. Az AIRportal.hu légiközlekedési szaklap szerint a Budapestről Dubajba tartó gép már Egyiptomon és Szaúd-Arábián keresztül közlekedett az emírségekbe, visszafelé pedig Cipruson meg kellett szakítani a járat útját, mert személyzetet kellett cserélni.
Az Aeroflot orosz és az egyesült arab emírségekbeli Emirates légitársaság is felfüggesztette már a közel-keleti térséget érintő járatait.
Az ukrán gép utolsó pillanatai
Security cameras capture last seconds of #Ukraine flight PS752 crash near #Tehran pic.twitter.com/WKs2Q856oK
- Shehan Madawa 🇱🇰 (@shehanmlive) January 9, 2020