Légi baleset
Ez okozhatta a gödöllői kisrepülő-tragédiát
Előfordulhatott, hogy a pilótáknak már nem volt már idejük reagálni, mert a gépek túl gyorsan haladtak, és valószínűleg más-más frekvencián is voltak.
2016.09.19 09:33MTIA roncsok összegyűjtése azonban több napig is eltarthat. A repülőgép-szerencsétlenségben négy ember, köztük egy kisgyermek vesztette életét. A tragédia miatt felfüggesztették a gödöllői repülőtér üzembentartási engedélyét.
Az elbeszélésekből az derül ki, hogy a Cessna kisgép az ejtőernyősök kiugrását követően süllyedő pályán közeledett a reptér felé, míg a másik gép felszállását hajtott végre - kezdte a baleset értékelését Merka Géza pilótaoktató az M1 Ma reggel című műsorában. Mivel a két irány egymással ellentétes volt, a két gép pont szembement egymással és összeütközött - mondta. A sebességük nagyjából 200 km/h lehetett, ami azt jelenti, hogy az észlelési és a reakció idő annyira lerövidítette a lehetőségeket, hogy feltehetően nem voltak már képesek elkerülni az ütközést.
Légi irányítás csak az ellenőrzött légterekben van, a gödöllői légtér azonban nem ellenőrzött, így ott csak tájékoztató szolgálat működik - magyarázta a szakember. Mivel az ejtőernyős gép olyan magasság felé repült, ami már ellenőrzöttnek minősül, elképzelhető, hogy másik frekvencián tartózkodott az ütközés előtt, ezért a földi tájékoztató szolgálat feltehetően nem tudta a gépet informálni - tette hozzá. Elmondta, hogy a sétarepülő a gödöllői frekvencián volt, a nappal szembe szállt fel így nem biztos, hogy észlelte a vele szemben közlekedő gépet.
Merka Géza szerint ugyan meg kell várni a vizsgálat végét, de az biztos, hogy a fel- és leszállásoknál sokkal fokozottabb figyelmet kell a jövőben biztosítani. Ezeknél a gépeknél nincs feketedoboz, így a vizsgálatot a kommunikációról készült hangfelvételek segítik majd.