Lejár a hagyományos videó kölcsönzők kora?
Tízmillióan nézik Netflix filmjeit
Tíz millió előfizetője van a Netflix internetes videó kölcsönzőnek. A mozifilmeket és sorozatokat egyedülálló módon terjesztő vállalkozás népszerűsége a nagy stúdiókat is ráveheti arra, hogy átalakítsák az üzletpolitikájukat.
2009.02.13 14:16ictpressA Netflix a posta segítségével kölcsönöz DVD-ket és a filmek és sorozatok azonnali megnézését teszi lehetővé a honlapján keresztül. Az internetes video szolgáltatása abban különbözik a vetélytársaiétól, hogy nem filmenként kell fizetni a nézőknek az oldal használatáért, hanem havonta. A bejelentés hatására, hogy előfizetőik száma meghaladta a tízmilliót és hatszázezren fizettek elő a szolgáltatásra január óta, a cég részvényeinek az értéke meredeken emelkedni kezdett.
A Netflix internetes videóit három hónapja az Xbox tulajdonosok is megnézhetik, mivel a cég közös szolgáltatás indításáról állapodott meg a Microsofttal. A vállalat egy hete azt jelentette be, hogy több mint egymillió Xbox Live előfizető használta az internetes video kölcsönző szolgáltatásait az indulás óta. Elemzők szerint a két cég közös vállalkozásának népszerűsége is arra utal, hogy a netes filmforgalmazás piaca még sokáig nőni fog.
Több médiacég, mint például a Walt Disney is a DVD eladások csökkenéséről számolt be a közelmúltban és új módokat keres a filmjeinek terjesztésére. A Netflix interneten keresztül elérhető filmes adatbázisában több mint 12000 cím található, a legújabb filmek viszont nem, mert a filmstúdiók egyelőre nem tették elérhetővé ezeket a filmjeiket előfizetéses szolgáltatások számára.