Nem a megelőzésre törekszenek
Kaspersky: a pénzügyi szolgáltatók inkább utólag kezelik az online támadásokat
A bankok és az online fizetési szolgáltatók csaknem fele utólagosan kezeli az online támadásokat az esetek megelőzése helyett; a kiberbűnözők pedig évről évre kifinomultabb támadási módszereket találnak fel, így nő a bűnözések száma és a veszteségek mértéke.
2015.08.19 18:03MTIAz orosz kiberbiztonsági vállalat a B2B International piackutatóval végzett közös felmérésére alapozta kijelentését.
Az MTI-hez pénteken eljuttatott beszámoló szerint a pénzügyi szervezetek túlnyomórésze, 66 százaléka megpróbálja kideríteni, ki áll a pénzügyi támadás mögött, azonban csupán 41 százalékuk tesz lépéseket annak érdekében, hogy megakadályozza az eset ismételt előfordulását.
A vállalatok mindössze 36 százaléka készít elemzést a támadás során kihasznált biztonsági résről és 38 százalékuk kompenzálja a veszteségeket.
A felmérésben résztvevő banki képviselők és fizetésirendszer-üzemeltetők 29 százaléka úgy vélte, hogy olcsóbb és hatásosabb megoldás a felmerülő csalások következményének enyhítése, mint az esetek elhárítása.
Az orosz magántulajdonban lévő Kaspersky Lab jelenleg csaknem 200 országban működik világszerte és több, mint 400 millió felhasználónak biztosít védelmet.