Teszt Kaliforniában
Tudja mi az az eHighway-rendszer? Hát ez!
Hibrid meghajtással és intelligens áramszedővel felszerelt eHighway-teherautók felsővezetékről kapnak villamos energiát, és így helyileg emisszió-mentesen járhatnak.
2014.08.17 04:30ma.huA Siemens Los Angeles és Long Beach - az USA két legnagyobb kikötője - közelében teszt- és demonstrációs céllal, két mérföldes útszakaszon felsővezetékes rendszert épít ki elektrohibrid teherautók számára. Erre a dél-kaliforniai környezeti hivataltól, a South Coast Air Quality Management District-től (SCAQMD) kapott megrendelést a vállalat. A kitűzött cél a légszennyezést okozó lokális emissziók - pl. nitrogénoxid - teljes megszüntetése, valamint a fosszilis üzemanyagok fogyasztásának és ezzel a teherautók üzemköltségeinek csökkentése. A teszteredményeknek 2016 nyarán kell ismertté válniuk, és a rendszer jövőbeli kommerciális használatra való alkalmasságát bizonyítaniuk. A fent említett két kikötő emisszió-mentes megoldást keresnek ("Zero Emission I-710 Project") az I710 egy olyan szakaszára, amelyen nagy a teherautók ingázó forgalma. 30 km-es hosszon köti össze a két kikötőt és a szárazföldön lévő vasúti átrakodó központot.
Az eHighway-rendszer demonstrációja keretében két pályasávot felsővezeték-rendszerrel villamosítanak a kaliforniai Carson városban az Alameda úton. Hibrid meghajtással és intelligens áramszedővel felszerelt eHighway-teherautók felsővezetékről kapnak villamos energiát, és így helyileg emisszió-mentesen járhatnak. A Volvo Group járműgyártó Mack Truck márkájával, valamint helyi teherautó-átalakítókkal együtt a Siemens akár négy bemutató járművet fejleszt ki. Az intelligens áramszedő lehetővé teszi az előzési manővereket és a vezetékre való automatikus rá- illetve lekapcsolódást max. 90 km/ó sebességig. Felsővezeték nélküli utakon a járművek hibrid rendszert használnak, amelyet dízelolajjal, sűrített földgázzal vagy fedélzeti akkumulátortelepről lehet alternatív megoldásként energiával ellátni.