Elégedetlenség
Forma-1: egyoldalú gumiháború, kritika a Pirellinek
A Forma-1-es csapatok vezetőinek többsége kritizálja a Pirelli gumikat, mivel a vasárnapi Kínai Nagydíjon sok pilótának meg kellett küzdenie a lágy keverékű abroncsokkal, amelyek túl gyorsan koptak el.
2013.04.15 21:01MTIMark Webber, a Red Bull ausztrál versenyzője például a boxból rajtolt el, majd már egy kör után kiment kereket cserélni, hogy minél előbb megszabaduljon a rohamos gyorsasággal kopó gumiktól. Jenson Button, a McLaren brit pilótája pedig a futam közben rádión megkérdezte a versenymérnökét, próbáljon-e harcolni a közvetlen ellenfeleivel, vagy inkább lassabban haladjon, hogy megóvja a gumikat. Kínos, ha egy gyors autóban ülsz és közben ilyen kérdést kell feltenned - mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke. "Remélem, a szurkolóink nem értették félre a szituációt" - tette hozzá.
A Pirelli, a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója új keverékeket tervezett az idei szezonra azzal a céllal, hogy több előzés és több boxkiállás legyen a versenyeken. Ez jó ötletnek tűnt, mostanra azonban kiderült, néhány pályán olyan gyorsan kopnak a gumik, hogy az istállóknak drasztikus lépésekkel kell ellensúlyozniuk ezt a problémát. "Nem hiszem, hogy bármelyik versenyzőnek is jó, ha azt mondjuk, a futam nagy részében legfeljebb 70 százalékot hozhat ki az autója teljesítményéből" - nyilatkozta Christian Horner, a világbajnoki címvédő Red Bull csapatfőnöke.
"Olyan gyorsan akarnak haladni, amennyire csak lehet. A Pirelli azonban szakértő ezen a területen, biztos vagyok benne, hogy a lehető leghamarabb megtalálja a megoldást erre a problémára." Horner hozzátette, jelenleg leginkább a gumiválasztáson és az ehhez kapcsolódó stratégiai tervezésen múlik a sikeres szereplés, nem pedig azon, milyen gyors az autó és mennyire jó a pilóta. A Forma-1-es vb idei szezonjának következő futamát a hétvégén rendezik Bahreinben.