Szigorú kapitány
M6: szigorúbb feltételeket szabott a bányakapitány
A Pécsi Bányakapitányság szigorításokkal hozzájárult az M6/M60-as autópálya alagútjainak tovább építéséhez Szekszárd és Bóly között.
2008.10.01 18:30MTIKereki Ferenc bányakapitány elmondta: előírásaik a szakértői jelentés figyelembe vételével a biztonságot növelését szolgálják. Az egyik előírás az, hogy az építés haladási sebességét az úgynevezett lőtt beton szilárdságához kötik.
Ez azt jelenti, hogy a beton szilárdságának el kell érnie a környező talaj legmagasabban mért nyomószilárdságát - magyarázta a szakember. További feltétel, mondta Kereki Ferenc, hogy a párhuzamosan futó alagutak fejtési homloka közül az egyik jóval megelőzze a másikat.
Az együtt haladás esetén ugyanis sokkal nagyobb nyomásnak van kitéve a köztük lévő kőzetpillér. Megemlítette azt is, hogy a párhuzamos alagutak biztosítását a köztük lévő pilléren össze kell kapcsolni azért, hogy csökkenjen a horizontális elmozdulás.
Szigorítást követel meg a bányakapitányság a döntéshozatalban: a kivitelezésben bármilyen eltérést csak a tervező jóváhagyásával lehet megtenni. Kereki Ferenc hozzátette: azt, hogy a kivitelező betartja-e ezeket az előírásokat, a bányakapitányság ellenőrzi majd.
Arról, hogy a Mecsek Autópálya Konzorcium Zrt. és a Mecsek Construction Group mikor folytathatja az alagutak építését a Nemzeti Közlekedési Hatóság dönt.
Az épülő autópálya "A" jelű alagútja július 24-én omlott be. Az átjárók építését ezt követően a bányakapitányság, majd az NKH is leállította.
Kapcsolódó írások:
- Változás az M6-os autópálya M0-ás csomópontjának átadása után
- Átadták az M6-os autópálya M0-Érdi-tető közötti szakaszát
- EIB: 200 millió eurós kölcsön az M6-os építésére
- M6-M60 autópálya alagút: szeptemberben várható a szakértői vélemény
- Határidőre kész lesz az M6 autópálya Pécsig, az alagútomlás dacára