Az NGM-nél már készülnek
Új adó: még nem reklamál a Reklámszövetség
A Magyar Reklámszövetség a részletek ismeretében alakítja ki álláspontját a reklámadóról.
2013.05.24 14:41MTIA Magyar Reklámszövetség csak a részletek ismeretében tudja majd kialakítani szakmai álláspontját a kilátásba helyezett reklámadóról.
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke írásos válaszában hozzáfűzte: a Magyar Reklámszövetség feltételezi, hogy amennyiben a kormány szándéka a kommunikációs iparágat érintő adó bevezetése lenne, akkor bizonyára egyeztetéseket folytatott volna az érintett szakmai szervezetekkel, így a kommunikációs iparág meghatározó szervezetével, a Magyar Reklámszövetséggel is.
Orbán Viktor miniszterelnök szerdán este Brüsszelben, az európai uniós csúcstalálkozó után tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy készülőben van egy, az adóemelésekre vonatkozó törvény, amely "a tranzakciós adót, a bankadót, az energiaadót és egy új reklámadó bevezetését jelentené". További részleteket a miniszterelnök nem közölt.
A Nemzetgazdasági Minisztérium az MTI kérdésére csütörtökön azt jelezte, hogy a módosítási javaslatok tartalmáról kormánydöntést megelőzően nem áll módjában részletesebb információt adni.
Egy áprilisi szakmai konferencián elhangzottak szerint mintegy 2,9 százalékkal zsugorodott tavaly a hazai reklámköltés, amelynek összege 174 milliárd forint volt a Magyar Reklámszövetség adatai alapján.