Kiszámlázták az "életmentő" ételt és italt

Szendviccsel akarták kezelni az utas szívrohamát a repülőn

Rosszullétre panaszkodott az egyik utas egy ismert légitársaság járatán, a személyzet azonban egyszerű vérnyomásproblémára gyanakodott és ételt, italt hozott, számlával együtt. Az orvosi segítséget elutasították.

2011.08.05 17:29ma.hu

Egy szendviccsel és egy szénsavas üdítővel próbálták "kezelni" a légiutas-kísérők az egyik utas szívmegállását - adta hírül a Daily Mail című brit lap.

Bár az uniós szabályozás kimondja, hogy a repülőn szolgálatot teljesítő minden személyt ki kell képezni elsősegélyre, a Ryanair stewardessei finoman szólva nem voltak a helyzet magaslatán, amikor a 63 éves Per-Erik Jonsson rosszullétre kezdett panaszkodni.

A fapados légitársaság Angliából Svédországba tartó járatán a férfi mostohalánya, Billie Appleton szerint a személyzet egyáltalán nem foglalkozott a problémával és annak kezelésével. "Azt mondták, biztosan alacsony a vérnyomása, és adott neki egy szendvicset és egy kólát."

A férfi azonban elvesztette az eszméletét, utóbb kiderült, akkor a szíve is megállt. Lánya, aki egyébként ápolónő, szólt a személyzetnek, hogy azonnal keressenek orvost. Csakhogy az utaskísérők ezt figyelmen kívül hagyták, helyette azzal voltak elfoglalva, hogy a rosszullét megoldására feltálalt ételért és italért megkapják a megfelelő árat (a szendvics kb. 1200, az üdítő kb. 600 forint körül van a gépen).

Appleton viszont fizetés helyett inkább az apjával foglalkozott és szívmasszázst alkalmazott, majd egy mellkasra mért nagyobb ütés után sikerült újraindítani Jonsson szívét. A család teljesen meg volt rökönyödve, hogy leszálláskor sem várta őket mentő, így saját maguknak kellett valahogyan elszállítaniuk a férfit a legközelebbi kórházba.

A Ryanair vitatja a felmerült vádakat, közleményükben tudatták: az ilyen esetekben érvényes előírásoknak megfelelően a személyzet javaslatot tett a legközelebbi repülőtéren történő leszállásra, valamint egy mentőt is odarendeltek az érkezési kijárathoz, hogy a beteg megfelelő ellátást kapjon.

A férfi állapotáról nincsenek további hírek azóta, hogy bekerült a kórházba, mindenesetre lánya azt szeretné, ha a légitársaság bocsánatot kérne tőlük, a család pedig jogi lépéseket fontolgat.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.