Élelmiszeripar
Édességgyártók: idén csökken a karácsonyi édességek forgalma
Évente mintegy 3500 tonna szaloncukor és 8 millió darab Mikulás, továbbá 350 ezer adventi kalendárium megvásárlásával lehet számolni.
2020.11.26 00:30MTITíz százalékkal, 9-9,5 milliárd forintra csökkenhet idén a karácsonyi szezonhoz köthető édességek forgalma, a belföldi édességpiacon pedig 5-6 százalékos visszaesésre számítanak idén az előző évek 250-260 milliárd forintos teljesítménye után - közölte a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI érdeklődésére.
Sánta Sándor kiemelte: a legnépszerűbb szezonális édességtermékek az év végi időszakban a Mikulás csokoládé figura és a szaloncukor. Évente mintegy 3500 tonna szaloncukor és 8 millió darab Mikulás, továbbá 350 ezer adventi kalendárium megvásárlásával lehet számolni.
Az idei karácsonyi szezonról azt mondta, hogy a kereskedők kicsit óvatosabban, mintegy 10 százalékkal kevesebbet rendelnek amiatt, hogy a járvány elején a húsvéti édességekre, üreges figurákra drámaian visszaesett a kereslet.
Ismertette azt is, hogy felméréseik szerint egy magyar család átlagosan egy kilogramm szaloncukrot vásárol és kétezer forintot költ rá. A fogyasztók több mint 60 százaléka kétezer forint alatt tervez költeni szaloncukorra, további egyharmad négyezer forintig is elmegy, a vásárlók hét százaléka pedig akár hatezer forintot is szán szaloncukorra - részletezte. A szaloncukorpiac éves forgalma 7 milliárd forint körül alakul.
Az elnök szerint a szezonális édességek árai nem változtak lényegesen, de a minőségi kereslet emelkedésével nőtt a minőségi kínálat is, utóbbi termékekért pedig az emberek hajlandóak többet is fizetni.
Kitért arra is, hogy 250 vállalat több mint 5 ezer embert foglalkoztat az édességiparban Magyarországon. Sok ilyen céget megviselt a koronavírus-járvány okozta válság, és a visszaeső kereslet különösen nehezen érintette a kis -és közepes hazai cégeket, különösen a csokoládé- vagy csokoládé alapú termékeket készítőket. A keksz és müzli termékek ugyanakkor jól teljesítettek. A legnagyobb "ütést" azok kapták, amelyek exkluzív csatornákon értékesítettek prémium termékeket, például városok fő utcáin, repülőtereken, kávézókban, ezek forgalma bizonyos időszakokban akár nullára is visszaeshetett.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 23:30 A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja
- 22:30 Hernádi Zsolt: a Mol operációs és stratégiai szempontból is jelentős eredményeket ért el 2023-ban
- 21:30 Europol: georgiai állampolgárokat tartóztattak le értékes régi orosz könyvek ellopása miatt
- 20:34 Lemondott a korrupcióval meggyanúsított ukrán agrárminiszter
- 20:31 Ökölvívó Eb - Virbán Gábor és Kovács Richárd is bronzérmes
- 20:27 Májusban készül Pekingbe látogatni az orosz elnök
- 20:07 Magas rangú republikánus tisztségviselők ellen emeltek vádat Arizonában
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06