Ünnep

Cofidis: átlagosan 38 ezer forintot költenek a magyarok karácsonykor

Az ajándékok beszerzésének elsődleges helyszíne idén is a pláza, ezt követi a hiper- és szupermarket.

2019.12.05 00:30MTI
hirdetés

A magyarok átlagosan 38 ezer forintot terveznek költeni az idén karácsonykor a Cofidis hitelmonitor legfrissebb kutatása szerint.

Az MTI-nek küldött szerdai közleményben azt írják, az idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni. Saját kezűleg továbbra is a magyarok ötöde tervez ajándékot készíteni. Az ajándékok beszerzésének elsődleges helyszíne idén is a pláza, ezt követi a hiper- és szupermarket. A karácsonyi vásárlási trendekben fordulat, hogy idén körülbelül 10 százalékkal kevesebben terveznek webshopból vagy szaküzletből ajándékot venni, mint tavaly.

A felmérés szerint a legnépszerűbb ajándék még mindig a kozmetikum, a ruha, a könyv, az élelmiszer és a játék. Drágább ajándékokat, mint például ékszereket vagy wellness-, utazás- vagy belépőjegyeket a válaszadók kevesebb, mint ötöde tervez vásárolni - írták.

A felmérés szerint a karácsony kapcsán felmerülő terhek a nők vállát jobban nyomják, és túlhajszoltabbnak is érzik magukat, mint a férfiak. Mégis összességében a nőkre jellemzőbb, hogy az ünnepeket örömnek és nem tehernek élik meg. De a mérleg összességében pozitív: a magyarok hattizede szereti a karácsonyt, és csak 16 százaléka nem.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Belépés és regisztráció hirdetés
hirdetés
hirdetés
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.