Légiközlekedés

Gond az Airbusnál? Több gép átvizsgálását tervezik

A négyhajtóműves óriásgépek mindkét szárnyában végigfutó, hátsó szerkezeti tartók alsó és felső peremén keletkezhetnek repedések a szárnyak külső részén.

2019.07.08 09:17ma.hu

A régebbi típusú A380-asok szárnyainak szerkezeti vizsgálatáról van szó - írja az AirPortál, amely úgy tudja, légialkalmassági direktíva kiadása várható az ügyben.

Az egyes régebbi gyártású Airbus A380-asok szárnyainak szerkezeti vizsgálatát a szárnyak tartószerkezetében keletkezett lehetséges repedések miatt rendelik el, de az érintett repülőgépek köre még tovább bővülhet.

Amennyiben a direktívát kiadja a hatóság, az érintett repülőgépek szárnyain részletes ellenőrzéseket kell végrehajtani a szárnyszerkezet gyártási időpontjától számított 180, vagy a repülőgép gyártási időpontjától számított 147 hónapon belül. A vizsgálatokat három évente meg kell ismételni.

A négyhajtóműves óriásgépek mindkét szárnyában végigfutó, hátsó szerkezeti tartók alsó és felső peremén keletkezhetnek repedések a szárnyak külső részén, a 33-as és 49-es számú bordák között. A repedések csökkenthetik a szárnyak szerkezeti integritását.

Az Airbus szervizutasítása részletes útmutatót tartalmaz majd a szárnyakon végrehajtandó ultrahangos vizsgálatokkal kapcsolatban. Az érintett, 2008 és 2010 között forgalomba helyezett példányokból a HiFly, a Singapore Airlines, a Qantas, az Emirates, az Air France és a Lufthansa is üzemeltet gépeket.

Az EASA az A380-asok szárnyainak másik részén keletkezett repedések miatt még 2012-ben adott ki egy direktívát, akkor az összes forgalomban lévő A380-ast át kellett nézni - írja az AirPortál.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.