Munkabeszüntetés
Az Air France dolgozói kedden újabb sztrájknapot tartanak
Az ágazatban dolgozó 11 szakszervezet béremelésért sztrájkol, további két, kétnapos munkabeszüntetést tart április 17-18-án, valamint 23-24-én.
2018.04.10 04:53ma.huAz Air France francia légitársaság dolgozóinak újabb sztrájknapján kedden a járatok negyede nem fog közlekedni. Ez lesz a hatodik munkabeszüntetés a februárban indult tiltakozás során.
A légitársaság vezetőségének hétfői tájékoztatása szerint a járatoknak 75 százaléka fog közlekedni kedden, a sztrájk előző napjaihoz hasonlóan.
A tengerentúli járatok 65, az európaiaknak 73, a belföldieknek pedig mintegy 80 százaléka indul el kedden. A francia légitársaság eddig egy induló és egy érkező budapesti járatát törölte, nem jön Párizsból 9.05-kor az AF1394-es, illetve nem indul el Budapestről 9.50-kor az AF1395-ös járata.
Az ágazatban dolgozó 11 szakszervezet béremelésért sztrájkol, további két, kétnapos munkabeszüntetést tart április 17-18-án, valamint 23-24-én.
A légiközlekedési szakszervezetek 6 százalékos béremelést akarnak, míg a cégvezetés a fizetések reálértékét megtartó 1 százalékos emelésre lát lehetőséget. A menedzsment szerint nem lehet teljesíteni a dolgozók követelését úgy, hogy ne sérüljön a cég hosszú távú növekedési terve.
A francia légitársaságnál 2011 óta nem volt béremelés.
Hétfőn folytatódott a vasutasok április elején kezdődött, három hónapon át tartó, kétnaponkénti sztrájkja is a kormányzati reformterv ellen, miközben a nemzetgyűlésben megkezdődött a törvénytervezet vitája.
A munkabeszüntetés szombat este kezdődött második szakaszában a vasutasok negyede vett részt, ami valamivel kevesebb, mint az első szakaszban, akkor a dolgozók harmada sztrájkolt. Hétfőn a szuperexpresszeknek (TGV) 20 százaléka, a gyorsvonatoknak pedig csak a harmada indult el. Kedden normál menetrendben közlekednek a vonatok, a sztrájk csütörtök este folytatódik.
A kormány egyik fő célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Az új szabályozás a cégnél jelenleg dolgozókra nem vonatkozna. Ezenkívül az adósságrendezést megelőzően a kormány változatna az SNCF státuszán is, hogy a vasútpiaci liberalizáció beindítására versenyképessé tudjon válni a pazarlónak tartott állami vállalat.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 0:30 BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- 23:30 A L'Oréal 8,3 százalékkal növelte árbevételét az első negyedévben
- 22:30 Az év végig megkétszerezi napenergia-termelő kapacitásait a Budapesti Közművek
- 21:30 Bakondi György: a migrációs paktum kudarcra van ítélve
- 20:50 Kizuhant egy hároméves kisgyermek egy emeletes ház ablakából Csepelen
- 19:44 Az EU szankciókat vezet be szélsőséges izraeli telepesek ellen Ciszjordániában
- 18:12 Megveszi Mészáros Lőrinc a Brendont
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06