Tervezés

Több keskenytörzsű repülőgépet akar évente gyártani az Airbus

Az Airbus eddig 14 ezer, A320-as gépre szóló rendelést rögzített a rendszereiben, 7900-at szállított le, a fennmaradó több mint 6 ezer gépet pedig nyolc év alatt készítenék el, ha nem gyorsítják fel a gyártást.

2018.02.09 01:08MTI

Az eddiginél több keskenytörzsű, A320-as családba tartozó repülőgépet akar gyártani az Airbus egy éven belül, mert nagyon nagy a kereslet a típusra - mondta Eric Schulz, a toulouse-i repülőgépgyártó kereskedelmi vezetője kedden Szingapúrban.

A Flightglobal légügyi szaklap szerint a héten zajló Szingapúri Légi Szalonon a januárban nyugdíjba vonult John Leahy utóda azt mondta, már tanulmányozzák, hogy hogyan lehetne a gyártósorokról a korábbi terveknél is több gépet legurítani. Az Airbus jelenlegi tervei szerint 2019-re havi 60-ra tudják felfuttatni a termelést, de a nagy igény miatt ennél is nagyobb gyártási rátára lenne szükség. Tavaly az Airbus 558 keskenytörzsű gépet gyártott, ez átlagosan havi 46-ot jelent. Az Airbus eddig 14 ezer, A320-as gépre szóló rendelést rögzített a rendszereiben, 7900-at szállított le, a fennmaradó több mint 6 ezer gépet pedig nyolc év alatt készítenék el, ha nem gyorsítják fel a gyártást.

A szaklap megjegyezte, hogy a korábbi kereskedelmi vezető, John Leahy és az Airbus utasszállító gépeket gyártó részlegének vezetője, Fabrice Brégier között folyamatosan vita volt arról, hogy mekkora rátával érdemes ezeket a keskenytörzsű gépeket gyártani, végül Fabrice Brégier akarata érvényesült. A francia szakember azonban idén távozik az Airbus éléről, helyét Guillaume Faury, az Airbus Helicopters vezérigazgatója veszi át.

Eric Schulz beszélt arról is, hogy a januárban a dubaji Emirates légitársasággal megkötött, 36 újabb Airbus A380-as óriásgép leszállításáról szóló szerződés után újabb érdeklődők vásárolhatnak a lassan fogyó típusból. Elsősorban azokra a főként ázsia-óceániai légitársaságokra számít, amelyek nagy utasforgalmú járatokat üzemeltetnek olyan repülőterekre, ahol szűkösek a kapacitások, így egy nagy géppel lehet a leghatékonyabban utasokat szállítani.

Ázsia kiemelt terület az Airbus számára, mivel tavaly az újonnan átadott gépeik 51 százaléka ebbe a térségbe került, és a december 31-én érvényes rendelésállomány 65 százalékát az ázsiai cégektől érkezett rendelések tették ki.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.