Hőség

Megindult a roham a ventilátorokért

A legnépszerűbbek a hagyományos ventilátorok, de a mobilklímák is nagyon kelendőek.

2017.06.27 09:31MTI

A hőség miatt jelentősen megnőtt a ventilátorok, klímaberendezések forgalma - erről számoltak be az MTI-nek nyilatkozó áruházláncok.

A MediaMarktnál 40 százalékkal emelkedett a ventilátorok, légkondicionáló berendezések eladása júniusban a tavalyi év azonos időszakához képest - közölte az áruházlánc az MTI megkeresésére. Hozzátették ugyanakkor azt is, hogy nehéz a korábbi évek hasonló időszakának adataival összehasonlítani az eladásokat, mert azok jellemzően az adott hónap időjárásától függően változnak. Ezt igazolta az elmúlt hétvége is, amikor hűtés kategóriában megtöbbszöröződött a MediaMarkt áruházi forgalma.

Az áruházlánc tapasztalatai szerint a hűtő- és klímaberendezések iránt a tartósan, minimum 1-2 héten át tartó száraz idő és 30 Celsius fok körüli hőmérséklet esetén kezd nőni az érdeklődés.

A MediaMarktban a ventilátorokból fogy a legtöbb, mivel ezek a legolcsóbbak és egyszerűen üzembe helyezhetők. A másik népszerű kategória a mobilklíma, amely könnyen kezelhető, illetve szintén gyorsan üzembe helyezhető. A nyári hőségben ugyanis a vásárlók elsősorban az azonnali megoldást keresik - foglalta össze a MediaMarkt.

A Praktiker szintén arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a hőség miatt jelentősen, mintegy 30-40 százalékkal megnőtt a ventilátorok forgalma.

A barkácsáruház adatai szerint a múlt héttől kezdve megugrott a kereslet a berendezések iránt, ami jól mutatja az időjárás erős befolyásoló hatását.

A legnagyobb számban a Praktikerben is az egyszerű asztali és álló ventilátorok fogynak, ezek eladása főként a legforróbb napokra korlátozódik. Az elmúlt években egyre népszerűbbé váltak a padlóventilátorok, valamint a kültéri permetventilátorok is - jelezte az áruházlánc.

A Tesco-Globál Áruházak Zrt. az MTI kérdésére azt közölte, hogy nőtt az idén a légkondicionáló termékek forgalma. Eddig a 2016-os év azonos időszakához képest megduplázódott a forgalom. Már több mint 40 ezer ventilátort adtak el a magyarországi Tesco áruházakban.

Az áruházlánc tapasztalatai szerint az eladások üteme kiegyensúlyozottabb, mint tavaly, arra számítanak, hogy az értékesítés volumene magasabb lesz, mint az előző évben.

A legnépszerűbb termékek a Tescokban is az asztali, az álló és a toronyventilátorok, valamint a mobil klímaberendezések.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.