Brexit

Jelentősen nőtt a svájci órák eladása az Egyesült Királyságban

A font alacsonyabb árfolyamának köszönhetően jelentősen nőtt a svájci óramárkák luxustermékeinek eladása az Egyesült Királyságban a brit európai uniós népszavazás óta.

2016.08.26 03:30MTI

A svájci órák exportja 13 százalékkal bővült júliusban az előző év azonos időszakához képest - írta a Financial Times című lap szerdán az alpesi ország óragyártóinak szövetségére hivatkozva.

A brit európai uniós népszavazás tehát jót tett a svájci óraiparnak, amely amúgy világszerte az export szűkülésével szembesül. Tavaly jelentősen csökkent az Európában eladott svájci órák száma. Szakértők szerint a terrorizmustól való félelem miatt az emberek kevesebbet költenek, de emellett a turizmusban tapasztalható változások, a világgazdaság lassuló bővülése, valamint az is hozzájárult a kedvezőtlen svájci adatokhoz, hogy túltelítetté vált a hongkongi luxuspiac.

A svájci órák Franciaországba és Németországba irányuló exportja júliusban 28, illetve 24 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. Az Egyesült Királyság piacán viszont meghatározó szerepük van a turistáknak, így a font alacsonyabb árfolyama kedvezően hatott a vásárlói hangulatra.

Szakértők mindenesetre felhívták a figyelmet arra, hogy kereslet valutaárfolyamok változásán alapuló bővülése általában rövid távú. Az Egyesült Királyság esetében viszont tovább kitarthat, ha a turizmus újabb lendületet kap a font gyengébb árfolyama miatt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.