GVH

A Procter & Gamble kivezeti a magyar piacról hajhullásra kínált termékeit

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért a kötelezettségvállalásért cserébe nem állapított meg jogsértést, és bírságot sem szabott ki a termékek megalapozatlan népszerűsítése miatt.

2016.04.28 13:19MTI

A versenyhivatal az MTI-vel csütörtökön közölte, hogy a Procter & Gamble RSC Regionális Szolgáltató Kft. és a Procter & Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt. (Procter & Gamble) ügyében a kommunikációs gyakorlatot vizsgálta, azt, hogy a vállalkozások megalapozottan népszerűsítették-e a hajhullásra megoldást kínáló Head and Shoulders Anti-Hairfall termékek hajhullást csökkentő hatásait reklámjaikban.

A vizsgálat kötelezettségvállalással zárult, a GVH a vállalkozások vállalásai alapján előírta: ne használjanak általános utalást a hajhulláscsökkentő hatásra a Head and Shoulders Anti-Hairfall termékcsalád népszerűsítésekor. A cégek október 1-jéig kivezetik az érintett termékcsaládot a magyarországi piacról, úgy, hogy ahelyett más elnevezésű - a hajhullásra nevében nem utaló - termékcsaládot fognak bevezetni.

A GVH a kötelezettségvállalási nyilatkozat tartalmának mérlegelése után úgy ítélte meg, hogy a közérdek védelme hatékonyan biztosítható a vállalások elfogadásával. Értékelték egyebek között, hogy a vállalkozások önként hagytak fel a vizsgált kommunikációs gyakorlattal, és így valószínűsíthetően csökken az észlelt probléma ismétlődésének kockázata is.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.