MNB

69 milliós jegybanki bírság a K&H csoportnak

69 millió forint bírság megfizetésére és a jogsértések megszüntetésére kötelezte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a K&H bankcsoportot, a tőkeszámítási, számviteli, kockázatkezelési, fedezetértékelési, informatikai, illetve befektetési és belső szabályozási tevékenységét érintő egyes hiányosságok miatt.

2016.01.22 09:25Havariapress
hirdetés

Az elmarasztalás ellenére a jegybank közleményében hangsúlyozta, hogy a feltárt jogsértések nem hordoznak olyan rendszerkockázatot, amelyek súlyosan veszélyeztetnék a bankcsoport megbízható működését.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a közelmúltban átfogó vizsgálatot végzett a Kereskedelmi és Hitelbank Zrt.-nél (K&H Bank Zrt.), illetve a felügyelet alá tartozó leányvállalatainál, a K&H Faktor Zrt.-nél és a K&H Ingatlanlízing Zrt.-nél; ennek során a 2012. október 2. óta eltelt időszakot tekintették át.

A csoportvizsgálat a K&H Bank Zrt.-nél a működés több területét érintően, illetve az adatszolgáltatásra vonatkozóan állapított meg hiányosságokat, és problémát találtak egyebek között az informatikai biztonság terén is. Azt is megállapították, hogy a bank a befektetési szolgáltatási tevékenység során nem tartotta be maradéktalanul az ügyfélszámlák vezetésére vonatkozó jogszabályi előírásokat.

A K&H Ingatlanlízing Zrt. vonatkozásában csak enyhe súlyú hiányosságokat tárt fel a vizsgálat, a K&H Faktor Zrt.-nél viszont azt állapították meg, hogy a társaság nem aktualizálta a kockázatvállalási szabályzatokat, a főkönyvi kivonatnál pedig számviteli problémák voltak. Ezek kapcsán a jegybank kötelezte a K&H Bank Zrt.-t, hogy mielőbb tegye meg a szükséges intézkedéseket a feltárt hiányosságok megszüntetésére, a faktorcéget pedig arra, hogy a számviteli nyilvántartások és az adatszolgáltatás teljes körűen feleljenek meg a jogszabályoknak.

E két utóbbi cégre a hiányosságok miatt összesen 69 millió forint felügyeleti bírságot is kiszabott a jegybank; az összeg meghatározásánál figyelembe vették a feltárt jogsértések súlyát és nagy számát, illetve azok ismétlődését.

Súlyosító körülménynek számított, hogy a befektetési szolgáltatási tevékenység körében megállapított ügyfélszámla-kezelési problémák a vizsgálat alá vont ügyfelek jelentős hányadát érintették, függetlenül attól, hogy ügyfelek érdekének sérelmét nem lehetett megállapítani.

Enyhítő körülményként vették ugyanakkor tekintetbe a bankcsoportnak a felügyeleti vizsgálat során tanúsított együttműködését.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.