Tej Terméktanács
Bajban van a magyar tej?
A tejtermelőknél az utóbbi időben megvalósult fejlesztések nem elegendőek a hazai tejtermelés életben tartásához, az csak a feldolgozóipar erősítésével érhető el.
2015.11.26 11:49MTIA tejtermelőknél az utóbbi időben megvalósult fejlesztések nem elegendőek a hazai tejtermelés életben tartásához, az csak a feldolgozóipar erősítésével érhető el - mondta Mélykuti Tibor, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke csütörtökön Velencén, a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen rendezett Nélkülözhetetlen marketing című V. Tejágazati konferencián.
Úgy vélte, nincs könnyű helyzetben a magyar tejágazat, a legnagyobb gondban pedig a tejtermelők vannak. A jó minőségű magyar tejet belföldön kellene feldolgozni, amihez modern, versenyképes és hatékony hazai feldolgozóiparra lenne szükség - mondta. Hozzátette, hogy a hazai tejfeldolgozás megerősítése tökéletes összhangban van a kormány munkahelyteremtési szándékaival.
A hazai alapanyagok legnagyobb hányadát a közepes és nagyvállalatok dolgozzák fel jelenleg, ám az elnök szerint a 2020-ig tartó uniós ciklusban lehetőség lesz a mikro- és kisvállalkozások fejlesztésére is.
Kiemelte: az élelmiszerbiztonság szempontjából megbízható, magas hozzáadott értékű tejtermékek fogyasztását is ösztönözni kell a jövőben. El kell fogadtatni a fogyasztókkal a termékeket, ki kell emelni azok pozitív egészségügyi hatásait - mondta.
Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt vezérigazgatója előadásában rámutatott: a turizmus a magyar agrárium számára egyfajta kitörési pontot jelent, miközben az agrárium jelentősen színesíti a turisztikai kínálatot és felhívja a figyelmet a nemzeti értékekre.
Emlékeztetett arra, hogy az idén indult el az a 420 millió forintos marketingkampány, amely a tejfogyasztást kívánja népszerűsíteni. A fogyasztásösztönzés nyári kampánya után decemberben ismét lesz kóstoltatás különböző áruházláncokban, de a tejfogyasztás jelentőségére hívják fel a figyelmet a televízió- és rádióspotok, illetve az online és közösségi médiás megjelenések is.
Faragó Péter jelezte, hogy 2016-ban is folytatódik a hazai tejtermékek és a tudatos fogyasztást növelő minőségi védjegyek erősítése. Jövőre a külföldi kiállításokon való megjelenés, a nemzeti agrárstandok és a tej, mint brand megerősítése is cél lesz.
Megjegyezte, hogy a turizmus és a tejágazat kapcsolódása a gasztronómia területén a legnagyobb, így 2016, mint a gasztronómiai élmények éve, agrármarketingben pedig a belföld éve tovább erősíthetik a hazai tejágazatot.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 9:20 Nébih: tortellinit hívott vissza a SPAR
- 8:18 Voks 24 - Ma kezdődik a kampány és az ajánlásgyűjtés
- 7:16 Iskolás lányoknak rendeznek informatikai pályaorientációs napot Szegeden
- 6:13 Megerősítette Budapest befektetési ajánlású osztályzatát a Moody's
- 1:30 Esküt tettek Tatán a PzH 2000 önjáró lövegek kezelői
- 0:30 BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- 23:30 A L'Oréal 8,3 százalékkal növelte árbevételét az első negyedévben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06