Nielsen
"Szembetűnően rákapcsolt a televíziós reklámozásra a kereskedelem"
24 százalékkal többet költöttek élelmiszerek tévéreklámjaira a cégek.
2015.07.30 14:17MTIA tavalyinál 24 százalékkal többet, 78,4 milliárd forintot költöttek élelmiszerek tévéreklámjaira a cégek az első fél évben listaáron, kedvezmények nélkül - közölte a Nielsen Közönségmérés Kft. csütörtökön az MTI-vel.
A háztartási vegyi cikkek és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek listaáras költése 14 százalékkal nőtt és 68,3 milliárd forintot ért el - közölte a piackutató.
A felmérés készítői szerint "szembetűnően rákapcsolt a televíziós reklámozásra a kereskedelem", a hipermarketek idei első félévi televíziós reklámköltése listaáron 13,8 milliárd forint volt, ami 34 százalékkal haladta meg az előző évit. A többi élelmiszerbolt együttesen csaknem 24 milliárd forintért hirdetett a képernyőn január-június között, a növekedés mértéke 21 százalékot ért el a tavalyi első félévhez képest.
Hozzáteszik, hogy a valós költés alacsonyabb ezeknél az értékeknél, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket nyújtanak ügyfeleiknek.
Mindezzel kapcsolatban felhívják a figyelmet arra, hogy az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai összességében 7 százalékkal több úgynevezett GRP-t értek el, mint egy évvel korábban. Az angol szakmai kifejezés (Gross Rating Point) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány embert értek el a vizsgált célcsoportban - magyarázzák.
A hipermarket-reklámok GRP-je 13 százalékkal csökkent az első hat hónapban, az előző évihez képest, míg a többi élelmiszerüzlet mutatója csak 3 százalékkal lett kisebb.
A napi fogyasztási cikkek magyarországi televíziós csatornákon sugárzott reklámjai közül a legnagyobb GRP-t tavalyhoz hasonlóan az édesség kategória érte el, majd a tejtermékek, valamint italok következnek. Az édességek közül a legtöbb nézőt a szeletes csokoládé, a tejtermékeknél a puding és a tejalapú desszert, a szeszes italoknál pedig a sör tévéreklámjai érték el az idei első fél évben.
A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből a legnagyobb rész fogkrémre és arckrémre jutott az év első felében, megelőzve a női illatszert, mosogatószert, hajápolás termékcsaládot, testápolót.
A Nielsen Holdings N.V. (a New York-i tőzsdén: NLSN) globális információs és piackutató vállalat. A cég a világ mintegy 100 országában aktív.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:39 A fővárosban folytatódott Orbán Viktor kampánykörútja
- 12:11 Szépen fejlődik a Szegedi Vadasparkban született törpe víziló
- 11:23 Orbán Viktor: mindenkinek lesz szakmája és tisztességes fizetése
- 11:09 Ketten is megnyerték az Eurojackpot 60 milliós főnyereményét
- 11:02 Szijjártó: a kínai Fiberhome Magyarországon hozza létre legnagyobb európai bázisát
- 9:37 Gyanús gázszag miatt ki kellett üríteni egy budapesti iskolát
- 9:13 Magyar Péter újabb tüntetést szervez Budapesten
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06