Hátha nátha

Nem megy Sanghajba a VW-vezér

Nem utazott el a Sanghaji Autószalonra Martin Winterkorn, a Volkswagen vezérigazgatója. A konszern első emberének távolmaradását az autógyár legnagyobb nemzeti piacának éves szakmai seregszemléjéről hivatalosan megfázással indokolják.

2015.04.19 15:32MTI

A vezérigazgatót pénteken erősítette meg hivatalában a konszern húsz tagú felügyelő bizottságának hat fős irányító testülete, miután Ferdinand Piëch, a felügyelőbizottság elnöke bő egy hete nyilvánosan megvonta bizalmát tőle, egyebek között éppen a kínai piacon elért vártnál alacsonyabb teljesítmény miatt. A Porsche autógyár alapítójának, Ferdinand Porsche unokájának, Ferdinand Piëch-nek tulajdonítható Winterkorn elődjének, Bernd Pischetsriedernek 2006 végi váratlan leváltása is a Volkswagen éléről. Ferdinand Piëch gyakorlatilag teljes ellenőrzést gyakorol a Volkswagen konszernben szavazati többséggel rendelkező többségi tulajdonos, a Porsche SE befektetési társaság felett.

A kínai piac a némi lassulás ellenére is viszonylag lendületes ütemben növekszik, de nem azokban a szegmensekben, amelyek a német gyártók erősségének számítanak. "A növekedés elsősorban azokra a szegmensekre összpontosul, amelyekben mi nem vagyunk jelen" - mondta Jochem Heizmann, a konszern kínai üzletét irányító igazgató.

A Volkswagen az idei első negyedévben alig két százalékos növekedést ért el Kínában és szakértők szerint az egész évre sem túl rózsásak a kilátásai.

A verseny fokozódik, az árnyomás erősödik - mondta Cui Dongshu, az autógyártók kínai szakmai szervezetének igazgatója a dpa hírügynökségnek. Véleménye szerint éppen a német autógyártók erőssége, a prémium kategória fog az idén első alkalommal a piaci átlagnál alacsonyabb növekedési ütemet elérni.

Az átalakuló piaci helyzetből elsősorban a kínai gyártók húznak hasznot olcsóbb modelljeikkel. A belföldi márkák ugyanis manapság már nagy választékban kínálnak terepjáró SUV modelleket, amelyeknek az eladásai ötven százalékkal ugrottak meg az első negyedévben. A német márkáknak, köztük a Volkswagennek a modellválasztéka már egész egyszerűen nem elegendő, ezért estek vissza az eladásaik - mutatott rá Cui Dongshu.

A Volkswagen kínai igazgatójának Jochem Heizmannnak meggyőződése viszont, hogy a konszern eladásai még így is gyorsabb ütemben fognak növekedni Kínában, mint máshol a világon. A piac nyolc százalékos növekedéssel számol az országban, a konszernre azonban nem adott előrejelzést, hangsúlyozva, hogy azt elégtelen gyártási kapacitás is korlátozza. Amennyiben a körülmények úgy alakulnak, mint az első negyedévben - mondta -, a konszern a piaci átlag alatt fog teljesíteni Kínában.

Az április 29-ig nyitva tartó idei Sanghaji Autószalonon 18 országból az eddigi legmagasabb számú, több, mint kétezer kiállító képviselteti magát. A szalonon több, mint 1300 autót mutatnak be.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.