Reklám = manipuláció?

Kampány indult a reklámok elfogadottságának növeléséért

Egy nemrég készült felmérés eredményei azt mutatják, a válaszadók a reklám szó hallatán a manipulációra és a hazugságra asszociálnak, a tájékoztatási funkció vagy az, hogy a hirdetési bevételt tartalomgyártásra fordítják, csak nagyon keveseknek jutott eszébe.

2015.03.18 15:12MTI

A hirdetések elfogadottságának növeléséért indított szerdán másfél hónapos kampányt a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) - ezt a két szervezet elnöke jelentette be szerdán egy egri médiakonferencián.

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke arról beszélt: egy nemrég készült felmérés eredményei azt mutatják, a válaszadók a reklám szó hallatán a manipulációra és a hazugságra asszociálnak, a tájékoztatási funkció vagy az, hogy a hirdetési bevételt tartalomgyártásra fordítják, csak nagyon keveseknek jutott eszébe.

Ez utóbbi pontra épít a tévék és a rádiók mellett a nyomtatott és online médiában is megjelenő kampány, azt bemutatva, milyen kedvelt produkciók nem készülnének el vagy válnának fizetőssé reklámbevétel híján, jegyezte meg.

Urbán Zsolt megemlítette: terveik szerint rendszeresen, akár évente megismétlik a kampányt, amelynek anyagait ingyen gyártották le, illetve közvetítik a résztvevő ügynökségek, médiumok.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.