Nielsen
36 százalékkal többet költöttek élelmiszer reklámokra tavaly a cégek
Ugyanakkor a háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek értéke 1,5 százalékkal 123 milliárd forintra csökkent 2013-hoz képest.
2015.02.25 15:49MTIA 2013-as évhez képeset 36 százalékkal többet költöttek a megrendelők 2014-ben az élelmiszerek tévéreklámjára Magyarországon, ami listaáron, kedvezmények nélkül 130 milliárd forintot jelent - tájékoztatta a Nielsen Közönségmérés Kft. szerdán közleményben az MTI-t.
Ugyanakkor a háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek értéke 1,5 százalékkal 123 milliárd forintra csökkent 2013-hoz képest - közölte a piackutató társaság.
Hozzáteszik, hogy a valós költés alacsonyabb ezeknél az értékeknél, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket nyújtanak ügyfeleiknek.
A tájékoztatás szerint, különösen az élelmiszer-kereskedelmi cégek reklámköltése nőtt meg. Ugyanis a hipermarketek tavalyi tévéreklám-költése listaáron kereken 23 milliárd forint volt, ami 59 százalékkal haladja meg az előző évit. A többi élelmiszerbolt együttesen közel 44 milliárd forintért hirdetett a képernyőn. Itt a növekedés mértéke 57 százalék.
Mindezzel kapcsolatban felhívják a figyelmet arra, hogy az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai összességében 1 százalékkal több úgynevezett GRP-t értek el, mint egy évvel korábban. Az angol szakmai kifejezés (Gross Rating Point) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány embert értek el a vizsgált célcsoportban - magyarázzák.
A hipermarket-reklámok GRP-je 43 százalékkal emelkedett 2014-ben, az előző évhez képest, míg a többi élelmiszerüzlet mutatója 25 százalékkal lett nagyobb.
A magyarországi televíziós csatornákon sugárzott napi fogyasztási cikk reklámok közül pedig tavaly a legnagyobb GRP-t az édesség szektor érte el. Utána sorrendben a tejtermékek, a tisztító szerek, valamint a szeszesitalok következnek.
A GRP táblázat listavezetője a szeletes csokoládé, majd a sör, a puding tejalapú desszerttel együtt, továbbá a joghurt/kefir és a szénsavas üdítőital következik.
Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből legtöbb a tisztítószerre jutott, ami megelőzi a hajápolást és az illatszert - közölte a társaság.
A Nielsen Holdings N.V. (a New York-i tőzsdén: NLSN) globális információs és piackutató vállalat. A cég a világ mintegy 100 országában aktív.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 21:30 Bakondi György: a migrációs paktum kudarcra van ítélve
- 19:44 Az EU szankciókat vezet be szélsőséges izraeli telepesek ellen Ciszjordániában
- 18:12 Megveszi Mészáros Lőrinc a Brendont
- 17:01 Megfenyegették a Boeing egyik biztonsági mérnökét, hogy fogja be a száját
- 16:51 Meghirdették a világ első szépségversenyét mesterséges intelligenciával készült modellek számára
- 15:30 Ilyen a mesterséges intelligencia szerint egy jógázó nő - képek
- 15:10 Egy nő egy holttestet tolt be a bankba, hogy hitelt vegyen fel a nevére
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06