A legjobbak
Három kkv nyerte el az Év exportőre 2014 díjat
Átadták a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. Év exportőre 2014 díjait szerdán a legjobban teljesítő kkvk-nak.
2015.02.04 16:38MTIA műszaki kiválóság kategóriában a szivattyútechikával foglalkozó Elpumps Kft., az élelmiszer kiválóság kategóriában az édességyártó Stühmer Kft., a legdinamikusabban fejlődő partner kategóriában pedig a gyapjúkereskedelmi Hungarowool Kft. kapta az elismerést.
Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára a szerdai budapesti díjátadón elmondta: a díjat a kormány a magyar kis- és középvállalkozások külpiacra lépésének és ezzel a magyar exporthoz való hozzájárulásuk elismeréséért hozta létre. A keleti nyitás stratégia keretében az EU-n kívüli országokba irányuló magyar kivitel részarányát a jelenlegi 23-ról szavai szerint 2018-ra 33 százalékra kellene emelni.
Hozzátette, hogy diverzifikálni kell a célpiacokat és az exportágazatokat annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások exportképességük erősítésével, gazdasági teljesítőképességük növelésével hozzájáruljanak a gazdaságpolitikai célkitűzésekhez: a gazdasági növekedéshez, és a munkahelyteremtéshez. A magyar kivitel túlkoncentrált, 85 százalékát multinacionális cégek adják, miközben a magyar kkv-k azok, amelyek a munkaerő mintegy 75 százalékát foglalkoztatják - mutatott rá. A további célok között említette, hogy a jelenlegi 3000 exportképes kkv számát belátható időn belül 12 ezerre növeljék.
Kerekes György, az MNKH vezérigazgatója arról beszélt, hogy a 25 országban működő irodahálózat tavaly 130 millió euró értékű exportügyletben működött közre. A kereskedőház több mint 2300 magyar kkv-val vette fel a kapcsolatot 2014-ben, ami az exportcégek jelentős részét lefedi. Az idei tervek között említette a közép-európai kereskedelemfejlesztési hálózata elindítását, amely 22 régiós irodából áll majd.
A díjátadón a Magyar Nemzeti Kereskedőház és a Magyar Turizmus (MT) Zrt. együttműködési megállapodást írt alá; a két társaság külpiaci tevékenységének összehangolásával eredményesebb megjelenést nyújt a magyar vállalkozásoknak nemzetközi szakmai vásárokon és kiállításokon.
Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta: az együttműködéssel lehetőségük lesz arra is, hogy a kiváló minőségű magyar élelmiszerek és agrártermékek exportját növeljék, és a kereskedőház zrt. nemzetközi hálózatának segítségével kiszélesítsék a jelenlegi turisztikai promóciót.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:23 Magyar Ásványolaj Szövetség: a harmadik-negyedik helyen van a hazai dízel és benzin ára a környező országok között
- 11:43 Lezuhant egy Tu-22M3-as nagy hatótávolságú bombázó Oroszországban - videó
- 11:03 KSH: a benzin 3,2, a dízel 5 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál
- 10:48 Kínai Nagydíj - Norris nyerte a mozgalmas sprintkvalifikációt
- 10:44 Orbán Viktor a svájci államfővel tárgyalt
- 10:31 Megvesztegetett boncmesterek ellen emeltek vádat a fővárosban
- 10:11 Ukrajna középső térségét érte orosz légitámadás
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06