Property Investment Forum

Ingatlan- és közlekedési fejlesztési tervek Budapesten

"A következő hét évre 750-800 milliárd forint értékű közlekedésfejlesztést nevesített a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), kérdés, hogy valójában mennyire lesz majd pénz."

2014.11.25 18:30MTI
freedigitalphotos.net/cescassawin

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a Portfolio.hu portál által szervezett Property Investment Forum ingatlankonferencián emlékeztetett: a fonódó villamos, a Széll Kálmán tér felújítása, továbbá a még le nem szállított új autóbuszok és villamosok beszerzése még a tavaly zárult uniós költségvetési időszak támogatásával zajlik.

A 2020-ig tartó új uniós költségvetési ciklus része lehet az 1-es villamos folytatása a Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig. Ugyanez a vonal északon a Bécsi úton elérné az esztergomi vasutat.

Az 1-es metró a belvárosban továbbjönne a Vigadóig, a túlsó végállomása pedig a Rákosrendező pályaudvaron lenne. Ebbe a sorba illeszkedik a 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos kiépítése, továbbá az újpalotai lakótelepet a Rákóczi úton át a belvárossal összekötő villamos - sorolta a vezérigazgató. A 4-es metró továbbépítése újpalotáig Vitézy Dávid szerint irreális.

A BKK sorsát firtató kérdésre azt válaszolta, hogy közlekedési ágakra szétszedni Budapest közlekedését azt jelentené, hogy a Fővárosi Közgyűlés kétségbe vonná az elmúlt évek eredményeit. Finta Sándor, Budapest főépítésze elmondta: a főváros hét ingatlanfejlesztési projektet kíván megvalósítani.

A sorban első a Gázgyár és a Hajógyári-sziget összekapcsolása egy gyalogoshíddal, és a két terület együttes fejlesztése. Hasonlóan kapcsolnák össze a Dagály fürdőt és a Margitszigetet.

A listán szerepel még a Nyugati pályaudvar és környéke egészen a Rákosrendező pályaudvarig, a Városháza és környéke, a Népliget szabadidőparkká alakítása, végül pedig a Kelenföldi pályaudvar környéke, és Ferihegy komplex gazdasági övezetté alakítása.

A vázolt fejlesztések uniós támogatással, költségvetési forrásból és a magántőke bevonásával valósulnának meg. Az állam által tervezett fővárosi fejlesztéseket Fürjes Balázs kormánybiztos ismertette.

Ebben szerepel - egyebek mellett - egy 4-5 ezres új konferenciaközpont, a Ludovika és az Orczy kert komplex felújítása, a Sorsok Háza, a Rubik Kreativitás Központ, a 2021-es vizes VB létesítményei, valamint a Puskás Ferenc stadion felépítése is. Arra a kérdésre, hogy az állam hogyan állna a budapesti olimpia megrendezéséhez, Fürjes Balázs azt válaszolta, hogy a kormány figyeli a fejleményeket, de nem támogatja a rendezést.

Akkor lenne reális egy budapesti olimpia, ha a NOB elfogadná a kisebb és olcsóbb olimpia koncepcióját, továbbá azt, hogy a rendezést több országra szétterítsék - vélte Fürjes Balázs.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.