GVH
Közvetítő, választás: 30 millió forintos bírság a félrevezető tájékoztatásért
Az ACN tévesen azt sugallta a fogyasztóknak, hogy a szolgáltatást az aktuális telefonszolgáltatójuk nyújtja.
2014.11.21 10:46MTIA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint az ACN Communications Hungary Kft. (ACN) a közvetítőválasztás keretében nyújtott telefon-szolgáltatások népszerűsítésekor szóbeli tájékoztatásaival, szerződéses dokumentumaival tisztességtelen magatartást tanúsított 2013-ban, a jogsértés elkövetéséért 30 millió forint bírságot szabott ki a hivatal - közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
A GVH megállapította: az ACN kereskedelmi gyakorlata, mely elsősorban a független képviselők, ügynökök szóbeli tájékoztatásain és egyéb dokumentumok fogyasztóknak történő átadásán alapult, több szempontból is jogsértő.
Közölték: az ACN tévesen azt sugallta a fogyasztóknak, hogy a szolgáltatást az aktuális telefonszolgáltatójuk nyújtja. A cég megtévesztette a fogyasztókat az őket terhelő díjakról; az ügynökök olcsóbb szolgáltatást ajánlottak anélkül, hogy a fogyasztók telefonköltségeiről elegendő információval rendelkeztek volna, és elhallgatták a szolgáltatás több lényeges jellemzőjét is. A jogsértést bizonyították az ACN nyilvántartásainak adatai, a GVH-hoz érkezett panaszok, valamint az ACN által csatolt felmérés eredményei és a szerződésbontási-elállási arányok is.
A tájékoztatás szerint az ACN felelős volt a független képviselők magatartásáért, és a fogyasztók érdekében tett intézkedései döntően utólagosak voltak.
A versenytanács a bírság alapösszegének meghatározását követően súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a céget már korábban elmarasztalták azonos magatartásért, illetve a célcsoport egy jelentősebb része idős ember, akik jellemzően érzékenyebben reagálnak az egyes üzenetekre. Ahogy azt is, hogy a kifogásolt gyakorlat hosszabb ideig és változatlan intenzitással, folyamatosan zajlott.
Enyhítő körülmény volt, hogy az ACN több intézkedést is bevezetett az ügynökök ellenőrzése és a fogyasztói garanciák növelése érdekében, az utólagos tájékoztatásokkal egyes hiányosságokat orvosolhatott, és a visszafizetésekkel a fogyasztói károkat igyekezett enyhíteni - olvasható a GVH közleményében.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 2:30 ÉKM: már több mint 7 millió vármegye- és országbérletet adtak el
- 1:30 Profession.hu: globálisan a munkavállalók 23 százaléka keres külföldön állást, a magyaroknak 15 százaléka
- 0:30 Szeptemberben Szegedre érkeznek a világ legjobb hőlégballonosai
- 23:30 Bakondi György: az unió migrációs politikája ellentétes az európai emberek érdekeivel
- 22:30 Czomba Sándor: már fél éve folyamatosan emelkedik a reálbér
- 21:30 Több mint 170 ezer külföldi is szavazhat az önkormányzati választáson
- 20:07 Újabb túszvideót mutatott be a Hamász
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06