Elektronikus ügyintézés

Szerdától elérhető a FAIR pályázatkitöltő rendszer

"Szerda délutántól indul a 2014-2020-as uniós pályázati források elérését lehetővé tevő informatikai rendszer, a Fejlesztéspolitikai Adatbázis és Információs Rendszer (FAIR) azaz a pályázati elektronikus ügyintézés felülete."

2014.11.04 17:26MTI

Az egységes informatikai rendszer segít majd abban, hogy egyetlen, személyre szabott felület segítségével tudják a pályázók kezelni a pályázatokhoz, projektekhez kapcsolódó különböző feladatokat; elsőként a FAIR az október 10-én meghirdetett első 9 pályázat beadását támogatja - jegyezte meg Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációjáért felelős helyettes államtitkára.

Kiemelte: a rendszer legnagyobb újítása, hogy összeköttetésben áll néhány közhiteles adatbázissal - NAV, Cégbíróság, Földhivatal - így ezek segítségével automatikusan tudja lekérni a pályázó elektronikusan a szükséges dokumentumokat.

Szavai szerint az új informatikai rendszer lehetővé teszi, hogy Magyarországon olyan pályázati rendszer működjön, amely valóban reagál a pályázói érdekekre.

Hozzátette: a felület külső, fizetett segítség nélküli pályázást tesz lehetővé, a korábbi 600 adatmező helyett 300-ra csökkent a kitöltendő felület egy-egy pályázat esetén, és tovább fog csökkenni.

Csepreghy Nándor hangsúlyozta: arra törekszenek, hogy a fejlesztéspolitika az előző, 2007-2013-as időszakinál sokkal inkább pályázóbarát legyen, a konkrét fejlesztési javaslatokat beépítik majd a pályázati modulok közé.

A rendszer átalakításának másik fontos célja az volt, hogy igazságos pályázati rendszer működjön, így a FAIR minden regisztrált felhasználó számára egy időben teszi lehetővé a pályázást a kitöltőprogram segítségével.

A pályázók adott esetben egy elutasítást követően tisztában vannak a döntés pontos okával - fűzte hozzá. Kérdésre elmondta, hogy egységesen 30 napos határidők kitűzésében gondolkoznak a pályázat megjelenése és a beadás között.

Laposa Tamás, a Miniszterelnökség fejlesztési-informatikai főosztályának osztályvezetője elmondta: a felület papírmentes ügyintézést tesz lehetővé. Egyetlen oldalt, az adott vállalkozás nyilatkozatát kell kinyomtatni, de ha a pályázó rendelkezik elektronikus aláírással, akkor a teljes igénylési folyamat papírmentesen intézhető - emelte ki.

Az informatikai rendszer külső felülete segíti a támogatások könnyű elérését, egy kattintással egy adott pályázat minden adata elérhető. Ismertetése szerint a regisztráció egyszerű, öt-tízperces, és személyre szabott ügyintézést tesz lehetővé.

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.