Mosoly a Marson

A vörös bolygó mosolygós arca! Fantasztikus képekkel

Végre bebizonyosodott, hogy van élet a Marson! Nos, talán nem élet, ám nemrég életszerű arcot véltek felfedezni hatalmas mosollyal a Vörös Bolygón.

A Mars, mint művészet képgaléria

2008.02.12 19:33ma.hu

Az elképesztő képet egy szatellit készítette, több ezer kilométerre innen. Ezek a képek azután láttak napvilágot, hogy a múlt hónapban ember formájú alakzatot véltek felfedezni a Marson.

Akkor, azokat a képeket a NASA Spirit marsjárója készítette, amely az egész nemzetközi médiát bejárta, és mindenki azt feltételezte, hogy emberi alakot véltek felfedezni a Marson. Később a NASA kutatók cáfolták eme híresztelést, ugyanis szerintük csak egy különleges sziklaformáról van szó.

Kutatók szerint amennyiben a Mars felszínén víz lett volna, akkor valószínűsíthető, hogy élet is lett volna a Vörös bolygó felszínén. Elemezvén a Mars felszínének talaját a kutatók megállapították, hogy az 90%-ban szilikátot tartalmaz - amely akkor képződhet, ha a víz is jelen van.