Kutatás
Szemkamerás kutatással vizsgálták a fiatalok vásárlási szokásait a Pécsi Tudományegyetemen
A szemüvegbe építették a szem mozgását követő kamerát.
2022.05.19 02:30MTIAz egyetemisták reggelizéshez szükséges termékek vásárlásával kapcsolatos szokásait vizsgálták szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera segítségével a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közgazdaságtudományi karán.
A kar MTI-hez eljutatott közleményében azt írták, hogy a vizsgálatokat az intézményegységben korábban létesített, a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ, a "the CoRe lab" végezte el.
A mobil szemkamerával végzett vizsgálatok eredményei kapcsán Németh Pétert, a kutatás egyik vezetőjét idézve közölték: fiatal koruk ellenére a vizsgált személyeknek nagyon fontos a környezetvédelem és az egészségtudatos életmód, ennek megfelelően válogatták ki a megvásárolni kívánt termékeket.
Ezt támasztja alá még az is, hogy az üzletek értékelésénél az első két szempont a kínálat és a minőség volt, csak harmadik helyen szerepelt az ár, tehát fontos számukra, hogy amit vesznek, az jó minőségű legyen - olvasható a kommünikében.
A kar 2020 januárjában közölte az MTI-vel, hogy A fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a Pécsi Tudományegyetemen és a "the CoRe lab" munkatársait egyebek mellett szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera is segíti.
Az eszközpark lehetővé teszi, hogy például mobil és stabil szemkamerás méréseket is végezzenek, valamint virtuális valóság technológiákat is alkalmazzanak a kutatások során.
Jelezték, hogy a szemkamerás kutatási módszer alapja az a jelenség, hogy az ember folyamatosan mozgatja a szemét. Ezeket a mozgásokat a kamera rögzíti, ebből pedig számos faktor kiderül, valamint következtetni lehet továbbiakra is.
Kiemelték: a vizsgálatokban azért nyújt nagy segítséget a szemkamera, mert a vásárlói magatartásformának nagy része nem tudatos, illetve, ha valaki kezdetben próbál a kamera jelenlétére figyelni, egy idő után szinte teljesen elfelejti az eszközt.
A kutatási módszer egy nagyáruház átrendezése során is hasznosulhat, hiszen a vásárlói attitűdöknek megfelelően történhet a polcok kialakítása - derül ki a közleményből.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 9:38 Megtalálták a baltimore-i hídszerencsétlenség két halálos áldozatát
- 8:34 Elhunyt Joseph Lieberman korábbi demokrata alelnökjelölt
- 7:52 Varga Judit újabb hajmeresztő állításai Magyar Péterről
- 6:30 Megújul az M2 Petőfi TV
- 5:30 Forgalomkorlátozás lesz az M0-s autóút több szakaszán
- 4:30 Sziget - Halsey, Liam Gallagher és Skrillex is fellép az idei fesztiválon
- 3:30 A békák védelmére kéri a lakosságot az MME
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06