Tudomány

Bronzkori sírt tártak fel 4300 méteres magasságban

A jelentős felfedezés annak megértésében is segít, hogy a Csinghaj-tibeti-fennsíkon élő egykori emberek hogyan alkalmazkodtak a rendkívül hideg és ritka levegőjű klímához, és az emberi kultúrára hogyan hatott ez a zord környezet.

2020.08.17 23:30MTI

Háromezeréves bronzkori sírt tártak fel kínai régészek az ország északnyugati részén, Csinghaj tartományban.

A Csinhaji Egyetem hat tudósa a Sárga folyó forrásvidékén végzett kutatásokat, amikor a Gjaring-tónál, mintegy 4300 méteres magasságban rábukkantak a síremlékre. A régészek korábbi expedícióikon már találtak a környéken kőeszközöket, edénymaradványokat és állati csontokat, ami arra utalt, hogy akár kulturális emlékek is lehetnek a környéken.

A keletnyugati tájolású síremléket egy nyílt, sík vidéken fedezték fel. A formája alapján állapították meg, hogy a bronzkorból származik - mondta el Huo-Kuangliang, az expedíció vezetője.

A kutató hozzátette, hogy a jelentős felfedezés annak megértésében is segít, hogy a Csinghaj-tibeti-fennsíkon élő egykori emberek hogyan alkalmazkodtak a rendkívül hideg és ritka levegőjű klímához, és az emberi kultúrára hogyan hatott ez a zord környezet.