Tudomány

Így nézett ki a mellettünk elhaladó aszteroida

Jó nagy aszteroida haladt el a Föld mellett szerdán. Valószínűleg Ön is lemaradt róla, de most mégis megnézheti.

2017.04.20 13:30MTI

A Föld "közelében" halad el szerdán egy három éve felfedezett, viszonylag nagy aszteroida.

A 2014 májusában felfedezett, 2014 J025 jelű kisbolygó – amelynek legnagyobb átmérője a becslések szerint 1,4 kilométer – biztonságos, 1,8 millió kilométeres távolságban repült el a Föld mellett, ami Föld-Hold-távolság 4,6-szorosának felel meg.

A következő 500 évben a J025 nem közelíti majd meg ennyire a Földet.Bár az égitest kétszer olyan fényes, mint a Hold, szabad szemmel sajnos nem volt látható, távcsővel volt érdemes próbálkozni. Radarképek viszont készültek róla, szerencsére.

NASA/JPL-Caltech

A szakemberek ismerete szerint hasonló méretű aszteroida legközelebb 2027-ben fog elhaladni a Föld mellett: az 1999 AN10 jelű, 800 méter átmérőjű kisbolygó 380 ezer kilométerre közelíti majd meg bolygónkat.