Csillagászat

Földet Holddal fotózott a Mars-szonda

Lélegzetelállító felvétel a lebegő égitestekről.

2017.01.07 09:20ma.hu

A fotót a Mars Reconnaissance Orbiter szonda HiRISE kamerája készítette. A Mars körül keringő Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) tizedik évét is túllépte a planétánál, 2006. március 10-én állt körötte pályára, és azóta is vizsgálódik

NASA

A szonda precedens nélküli részletességgel vizsgálódik, adataival a kutatók figyelemmel tudják kísérni a dinamikus bolygót. Nevéhez fűződik igen sok fontos felfedezés, többek között a modern Mars bizonyos részein szezonálisan megjelenő vízfolyás friss felfedezése.

Mostanáig 264 terabitnyi tudományos adatot küldött haza, többet, mint az összes többi bolygóközi misszió együttesen. Megfigyeléseinek némelyikével a kutatók ki tudják értékelni a lehetséges landolási helyszíneket a későbbi robot és emberes misszióknak, mások folyamatosan segítenek megtervezni a még két működő marsi felderítő, az Opportunity és a Curiosity útját. Az MRO emellett létfontosságú kommunikációs kapocsként szolgál a két szonda és a földi irányítók között.