Sós folyóvíz van a Mars felszínén

Elképesztő bejelentést tett a NASA a Marssal kapcsolatban! Költözhetünk?

Még senki se csomagoljon, de azért a felfedezés alátámaszthatja azokat a feltételezéseket, amelyek szerint az égitesten létezhetnek az élet létrejöttét lehetővé tévő feltételek.

Nézze meg a képeket, sokak szerint fejlett civilizáció élhet a Vörös Bolygón >>> képgaléria

2015.09.28 21:07MTI
NASA

Nemcsak vízjég, hanem sós folyóvíz is található a Marson, legalábbis a vörös bolygó nyári időszakában - jelentették be hétfőn az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) szakemberei.

A Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) amerikai műhold által gyűjtött adatok elemzéséből következtettek a szakemberek a sós folyóvíz jelenlétére, amelyet már régóta feltételeztek.

Az űrszonda fekete, keskeny csíkokat észlelt, amelyek megjelennek, növekednek és lefelé haladnak néhány marsi lejtőn a bolygó legmelegebb hónapjaiban, és elhalványulnak, majd eltűnnek a marsi év további szakaszában.

Bár a víz forrása és összetétele ismeretlen, a felfedezés alátámaszthatja azokat a feltételezéseket, amelyek szerint az égitesten létezhetnek a mikrobiális életformák létrejöttét lehetővé tévő feltételek.