Kenyában és Burundiban

Tizenhárom új darázsfajt fedeztek fel

Korábban ismeretlen darázsfajokat azonosítottak a kutatók Kenyában és Burundiban.

2015.06.08 16:51MTI
Forrás: ICIPE

Robert Copeland, a nairobi székhelyű Nemzetközi Rovarfiziológiai és -ökológiai Központ (ICIPE) kutatójának közleménye szerint a nemrég felfedezett új fajok a hártyásszárnyúak (Hymenoptera) rendjének egy szerény méretű családjába, az ollósdarázsfélék (Dryinidae) közé tartoznak, amelynek tagjai parazitoid életmódot folytatva félfedelesszárnyúakkal (Hemiptera) táplálkoznak.

Az újonnan azonosított fajokkal együtt 76-ra nőtt a Kenyában előforduló Dryinidae-fajok száma.

"A tanulmányunk azt sugallja, hogy még jó néhány felfedezésre váró ollósdarázsféle maradt Kenyában, elsősorban az ország északi és keleti részein, ahol ez idáig nem sok kutatást végeztek" - jegyezte meg Copeland.

Jelenleg 17 olyan Dryinidae-faj ismert, amely kizárólag Kenyában fordul elő és ezek többségére védett nemzeti erdőkben és parkokban bukkantak rá a szakemberek.

Az ICIPE és az olaszországi Trópusi Rovartani Kutatóintézet, valamint a Tuscia Egyetem szakemberei egyebek közt a két ország nevezetes tájegységeiből és hírességeiből válogatva nevezték el az új fajokat. A parazita darazsakat világszerte egyre inkább hasznosítják a kártevők elleni biológiai harcban.