Megnyugodhatnak a Jurassic Park rajongók

Visszatér a Brontoszaurusz

Visszakapja nevét a legendás őshüllő.

2015.04.09 15:00ma.hu

Noha a T-Rex után talán a második legismertebb dinoszaurusz faj, sokan nem tudják, hogy a Brontoszauruszt más néven kéne nevezni. Legalábbis ezt mondták eddig a tudós elmék, de most egy portugál-angol tudóscsapatnak köszönhetően a „mennydörgő gyík” hivatalosan is használhatja a köztudatban már régóta élő nevét.

Történt ugyanis, hogy 1903-ban a tudósok arra a megállapításra jutottak, a Marsh nevű paleontológus – aki felfedezte a Brontoszauruszt – hibát követett el, és az ősgyíkot valójában Apatoszaurusznak kéne nevezni.

Persze az, hogy a tudósok valamit megállapítottak semmit sem jelent, az emberek továbbra is a Brontoszaurusz nevet használták a gyerekek egyik kedvencére. És nekik volt igazuk.

A tudóscsoport frissen megjelentetett 300 oldalas tanulmánya bizonyítékokkal támasztja alá, hogy a Brontoszaurusz különbözik az Apatoszaurusztól, ezért teljes joggal viselheti jól ismert nevét a jövőben.